D&B: מי היא באמת חברת הנדל"ן הגדולה בישראל?

דירוג הנדל"ן של D&B עפ"י מבחן הנכסים, ההכנסות וההון העצמי: גזית גלוב היא החברה הגדולה בישראל; את הצמיחה הגדולה ביותר בהיקף ההכנסות השיגה חברת ביג ■ עזריאלי מחוץ לדירוג מכיוון שהיא מגדירה עצמה כחברת החזקה

גזית גלוב היא חברת הנדל"ן הגדולה בישראל, במבחן הנכסים, ההון העצמי וההכנסות. כך עולה מדירוג חברת דן אנד ברדסטריט (D&B) לשנת 2013. גזית גלוב מחזיקה נכסים בהיקף כולל של 71 מיליארד שקל ברחבי העולם (בעיקר מרכזי מסחר מעוגני סופרמרקטים).

את הצמיחה הגדולה ביותר בהיקף ההכנסות השיגה חברת ביג, לה נכסים בהיקף 5.7 מיליארד שקל - לאחר עלייה של 20% בשנה האחרונה. שתי חברות מחוץ לעשירייה הראשונה, רבוע כחול וריט 1, הציגו אף הן עלייה של 20% בהיקף הנכסים, ל-4.2 מיליארד שקל ו-2.3 מיליארד שקל, בהתאמה.

קבוצת עזריאלי נעדרת מהדירוג מכיוון שהיא מגדירה עצמה כחברת החזקה והשקעה (בעיקר בשל אחזקתה בגרנית הכרמל). נתוני עזריאלי היו מציבים אותה ראש בראש מול מתחרתה הגדולה מליסרון.

סך נכסי הנדל"ן של עזריאלי - מסחר, משרדים ונדל"ן מניב בארה"ב - עמד בסוף 2012 על 14.78 מיליארד שקל, לעומת 15.07 מיליארד שקל במליסרון. הכנסות עזריאלי מנדל"ן הסתכמו ב-1.36 מיליארד שקל, מעט מעל מליסרון (1.35 מיליארד שקל).

העשירייה הראשונה אינה כוללת חברות בנות שמופיעות בדירוג המקורי - מבני תעשייה ודרבן (כלכלית); אלרוב נדל"ן; בריטיש ישראל (מליסרון); נצבא (איירפורט סיטי) וגב ים (נו"ב).

דירוג חברות הבנייה, היזמות והתשתיות של D&B מציב את שיכון ובינוי ראשונה במבחן ההכנסות, בהיקף של למעלה מ-6 מיליארד שקל. מי שכמעט נכנסה לעשירייה הראשונה היא מוריה של עיריית ירושלים, עם הכנסות שנתיות בהיקף 610 מיליון שקל, מה שיכול להצביע על כוחן הגדול של הרשויות המקומיות במפת הנדל"ן הישראלית.

*** אליעזר פישמן, בעל השליטה ב"גלובס", הוא בעל השליטה בכלכלית ירושלים, מבני תעשייה ודרבן

דירוג חברות נדלן ישראליות
 דירוג חברות נדלן ישראליות

דירוג חברות בניה
 דירוג חברות בניה