מכון גזית-גלוב: מחירי הדירות יד-שנייה עלו ב-3.4% בשנה

העלייה המשמעותית ביותר נרשמה דווקא באזורי הפריפריה ובחיפה ■ מחירי הדירות באזור הצפון זינקו בכ-9.5%, מחירי הדירות בחיפה זינקו ב-8.3% ומחירי הדירות באזור הדרום רשמו עלייה של 8%

מחירי דירות יד שנייה ברחבי הארץ רשמו עלייה של קרוב לאחוז ברבעון הראשון של 2013 לעומת הרבעון הקודם ועלייה של 3.4% בהשוואה לרבעון הראשון של 2012. כך על פי נתוני מדד מחירי הדירות של מכון גזית-גלוב לחקר נדל"ן בבינתחומי הרצליה. מדובר בעוד אינדקצייה לעליית מחירי הדירות בשנה החולפת לצד המדדים האחרים שמתפרסמים מידי חודש או מידי רבעון על ידי משרד הבינוי והשיכון, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, השמאי הממשלתי במשרד המשפטים ומינהל ההכנסות שבמשרד האוצר.

בשונה מהמדדים הנ"ל, בוחן המדד של מכון גזית-גלוב לחקר נדל"ן עסקאות חוזרות בדירות מגורים והוא מבוסס על טכניקת המדידות החוזרות המשמשת גם את מדד קייס שילר בארה"ב. טכניקת המדידות החוזרות מאפשרת לתקנן את המחירים כך שישקפו את השינויים החלים ברמות מחירי הדירות ולא את השינויים החלים בהרכב הדירות הנסחרות.

על פי נתוני המדד, רשמו מחירי הדירות עלייה גורפת בכל חלקי הארץ מהרבעון הראשון של 2012 לרבעון הראשון של 2013. עוד על פי המדד, העלייה המשמעותית ביותר נרשמה דווקא באזורי הפריפרייה ובחיפה. כך, מחירי הדירות באזור הצפון זינקו בכ-9.5%, מחירי הדירות בחיפה זינקו ב-8.3% ומחירי הדירות באזור הדרום רשמו עלייה של 8%.

כאמור, גם באזורים האחרים נרשמה עליית מחירים לא מבוטלות. בירושלים עלו המחירים ב-6.5%, בגוש דן עלו המחירים ב-5.8%, בקריות ב-5.6%, באזור השרון ב-4.9%, בתל אביב ב-4.2%, ובאזור המרכז נרשמה עליית המחירים המתונה ביותר של 2.4% בלבד.

לעומת העליות המשמעותיות שנרשמו בפרק הזמן של שנה שלמה, בחינת הנתונים המתייחסים לרבעון הראשון של 2013 לעומת הרבעון הרביעי של 2012 מעידה על מגמה מתונה יותר, אך עדיין משקפת עליית מחירים כמעט בכל האזורים.

כך, את העלייה המשמעותית ביותר בין הרבעון הראשון של 2013 לרבעון הרביעי של 2012 רשם אזור הצפון (4.52%) ואחריו אזורי השרון (4.21%) וחיפה (2.96%). האזור היחיד בו נרשמה ירידת מחירים בתקופה זו הוא אזור המרכז בו ירדו המחירים, על פי נתוני המדדף ב-1.09%.