אין רפורמה? עובדי רשות השידור דורשים תוספת שכר

דורשים זכויות שהיו אמורות להיות מעוגנות בהסכם הרפורמה ועוכבו עד חתימתו ■ הרשות: אנו עורכים פגישות עם הוועדים בניסיון למפות את הדרישות ולטפל בהן

עובדי רשות השידור מבקשים דרגות, תוספות שכר ומענקים. במכתבים שהעבירו ועדי הטכנאים ואנשי הוועד המשולב ברשות, הם דורשים כי לאור אי-ביצוע הרפורמה, על-פי החלטת השר גלעד ארדן, יינתנו להם זכויות אשר היו אמורות להיות מעוגנות בהסכם זה ועוכבו עד חתימתו.

"הוועדים ישבו למשא-ומתן ארוך ומייגע, שבו, מעבר לזמן הרב שהלך לריק, הושקעו בו גם כספים רבים על יועצים מקצועיים, כלכלנים ועורכי דין", נכתב בהודעת הוועד המשולב למנכ"ל הרשות יוני בן-מנחם, "בסופו נחתם הסכם הרפורמה במארס 2009, ועד לימים האחרונים עוד המתנו ליישומו".

עובדי מגזר זה דורשים דרגות במסגרת התקינה ודרגות אישיות שהוקפאו, העלאת רמות תקן לעובדים, תוספות שכר בגובה 5% (מינואר 2008) ו-7.25% (משנת 2009), בהתאמה, תוספת אימהות לילד אחד עד גיל 5 - 300 שקל, שני ילדים עד גיל 5 - 500 שקל רטרואקטיבית, מענק חד-פעמי 2000 שקל, תנאים נלווים וביצוע מיידי של מכרזים.

גם ועד ההנדסה העביר בקשה משלו. "בשנים שניהלנו משא-ומתן על הרפורמה הוקפאו כל הדרגות האישיות וכל תוספות השכר שניתנו במשק, בטענה כי הרפורמה נחתמת, ואנו נקבל את המגיע לנו על-פי חוק", כתבו. "במצב הנוכחי שאין רפורמה אנו דורשים באופן מיידי את כל הדרגות האישיות שהוקפאו, כמוכן את תוספות השכר שניתנו במשק של 5% מ-2008 וכן 7% משנת 2010 בהדרגה".

העובדים דורשים ביצוע מיידי של 6 מכרזים שהוקפאו.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "לאחר שהתפרסם שהרפורמה ברשות מוקפאת, לעת עתה קיבלה הנהלת הרשות בימים האחרונים דרישות רבות מהוועדים על דרגות מעוכבות ותוספות שכר במשק שלא קיבלו במהלך המשא-ומתן על הרפורמה ועד לחתימתה. מנכ"ל הרשות יוני בן-מנחם ועוזרו האמון מטעמו על הקשר עם הוועדים (הכוונה לזליג רבינוביץ' - ל"א) עורכים סדרת פגישות עם הוועדים השונים, בניסיון למפות את הדרישות ולטפל בהן".