פייסבוק: כך לא תפספסו אף עדכון של החברים שלכם

אתמול הכריזה פייסבוק על Story Bumping - הקפצת סיפורים ועדכונים שהגולש לא נחשף אליהם בביקורו הקודם כיוון שלא גלל את הניוז פיד עד הסוף

פייסבוק נמצאת על דרך המלך: עם מיליארד פלוס גולשים, הרשת החברתית הצליחה לרשום אמש היסטוריה, כשלראשונה מאז ההנפקה הפומבית הכה מתוקשרת שלה ב-18 במאי 2012, מחיר מנית פייסבוק זינק מעל מחירו ביום ההנפקה וננעל על 38.55 דולר בתום יום המסחר בנאסד"ק.

אלה היו חדשות טובות עבור פייסבוק, אבל כמו שהמנכ"ל מארק צוקרברג נוטה לומר מפעם לפעם, הענייניים הכספיים פחות מעניינים אותו. במקום לחגוג, פייסבוק ניצלה את יום האתמול כדי להכריז על שינוי מהותי בניוז פיד שלה, שאמנם לא קשור הפעם לעיצוב אלא על מאחורי הקלעים. עם זאת, השינוי ייראה לעין במוקדם או במאוחר עבור רבים מהגולשים שלה.

פייסבוק החליטה לשנות את האופן שבו סיפורים ועדכונים ייראו בעמוד הבית של המשתמש. עד היום כניסה לרשת החברתית הציגה לגולש את כל ה"סיפורים" האחרונים שנוצרו מאז כניסתו האחרונה לפייסבוק - ממוצע של 1,500 "סיפורים". עדכונים אלה דורגו על-פי מספר קריטריונים, למשל עדכון של חבר קרוב דורג גבוה יותר, כמו גם סטטוס עם הרבה תגובות ולייקים.

אתמול הכריזה פייסבוק על Story Bumping - הכוונה היא להקפצת סיפורים ועדכונים שהגולש לא נחשף אליהם בביקורו הקודם כיוון שלא גלל את הניוז פיד עד הסוף אך פייסבוק מאמינה שעדכונים אלה חשובים ורלבנטיים עבורו. במצב כזה, אם הגולש נכנס לפייסבוק בשמונה בבוקר ואז שוב בתשע בבוקר, ייתכן שסיפור מהשעה שמונה - אליו לא נחשף בביקורו הקודם - יופיע במעלה הניוז פיד שלו, לפני סיפורים עדכניים יותר, רק בגלל חשיבותו.

ניסוי פנימי שעשתה פייסבוק בקרב 80% מעובדיה, הראה עלייה של 5% באינטראקציה עם עדכונים של חברים ו-8% עם עדכונים של עמודים. בנוסף, נרשמה עלייה מ-57% ל-70% בקריאת סיפורים ועדכונים בפייסבוק.

וזה לא הכול - פייסבוק הכריזה על שינוי נוסף תחת השם Last Actor. הרשת החברתית תבחן את 50 הפעולות האחרונות של המשתמש באתר ולפיהם תקדם עבורו את הסיפורים והעדכונים הרלבנטיים ביותר. כך, אם הגולש עשה לייק לעדכון של חבר, העדכונים הבאים של אותו חבר יקבלו בולטות גבוהה יותר בניוז פיד של הגולש.

פייסבוק / צילום מסך
 פייסבוק / צילום מסך