הקבלן מזרחי: "עד 50% מיזמי הנדל"ן ייעלמו תוך 5 שנים"

צפו בתוכנית הנדל"ן של גלובס TV ■ מזרחי: "אנחנו נתקלים בחומות אדירות של ביורוקרטיה. 7 שנים לאשר תב"ע? אני לוקח בשתי כפות ידיי... זה לוקח יותר" ■ וגם: למה הוא התכוון כשאמר "צריך לעגל לפעמים פינות כדי להתקדם"

"30%-50% מיזמים והעוסקים בענף ייעלמו תוך 5 שנים" - זו ההערכה הפסימית ששיגר הקבלן רוני מזרחי, מבעלי קבוצת מזרחי ובניו, בתוכנית הנדל"ן של גלובס TV שעסקה השבוע בצדדים המסוכנים והאפלים של הענף: הביורוקרטיה, הסיכונים וההליכה על הקצה.

"לא הייתי קורא לזה ללכת על הקצה, אבל צריך לעגל לפעמים פינות כדי להתקדם", מוסיף מזרחי, לאחר שביהמ"ש הורה לו להרוס 5 קומות שבנה בפרויקט בחיפה. "אנחנו נתקלים בחומות אדירות של ביורוקרטיה. אמרת 7 שנים לאשר תב"ע? אני הייתי לוקח בשתי כפות ידיי... זה לוקח יותר".

לדברי מזרחי, "מחלה ידועה במדינת ישראל מאז הקמתה עד היום זו הביורוקרטיה וגם הרגולציה שנוצרה בשנים האחרונות. הגענו למצב שהמקצוע כבר הפך להיות בלתי אפשרי. היום יהיה מאוד קשה למישהו חדש להיכנס לענף ולהיות יזם".

צפו בתוכנית המלאה בה מסביר מזרחי מה הכוונה ב"לעגל פינות" ומה הסיכוי שתקנו דירה בפרויקט מסוים תוך סכנה שהקבלן יצטרך להרוס אותה לאחר השלמת הבנייה בהוראת בית המשפט.