האם טרה לא עומדת בביקוש לגבינה צהובה?

לדברי בעל פיצרייה, סוכן של טרה קיבל הוראה להודיע ללקוחות לפנות למתחרים, אך גם בתנובה לא מיהרו לספק את הסחורה

האם טרה לא עומדת בביקוש לגבינה צהובה? ל"גלובס" נודע כי טרה הודיעה לבעלי מסעדות כי היא מפסיקה לספק להם גבינה צהובה עד להודעה חדשה, הודעה שמעוררת זעם בקרב בעלי המסעדות.

לדברי בעל פיצרייה, סוכן מטעם טרה מסר לו על הפסקת אספקת הגבינה הצהובה, ולדברי הסוכן הוא קיבל הוראה מהחברה להודיע ללקוחות לפנות למתחרים, קרי לחברת תנובה.

"התקשרו אליי בשבוע שעבר ואמרו לי 'תזמין מה שאתה רוצה, כי ביום ראשון אנחנו מפסיקים לספק לך סחורה'. הזמנתי 40 בלוקים, קיבלתי ביום ראשון האחרון רק 35, וזה מספיק לי לשבוע וחצי. זאת אומרת שבשבוע הבא נגמרת לי הסחורה, ואני לא יודע מה לעשות".

לדבריו, הוא ביקש לברר עם הסוכן מדוע טרה מעדיפה את הצרכנים הפרטיים על פני המסעדות, והסוכן השיב לו כי "בשלב הזה אני מעדיף למכור. גם בשוק הצרכני לא יהיה. כרגע אין לי גבינה, ואני נפגע בדיוק כמוך". הסוכן הוסיף כי בטרה לא ידעו שיהיה ביקוש כה רב לגבינה הצהובה.

בעלי מסעדות שפנו לחברת תנובה, לא מצאו מענה. "בתנובה אמרו לי שאין כמעט בשוק גבינה צהובה, ושהם משתדלים לספק ללקוחות שלהם, וללקוחות חדשים הסיכוי נמוך, ושאולי יוכלו לספק מדי פעם", אומר בעל הפיצרייה, שמסביר כי בהכנת הפיצה עושים שימוש בכמה סוגי גבינה אך בעיקר בגבינה צהובה.

לדבריו, "המדינה לא פותחת את השוק ליבוא, ושני השחקנים האלה - טרה ותנובה - מאמללים אותנו. אם היו מתחילים לייבא בכמויות, לא הייתה בעיה. אנחנו תקועים עכשיו בידיים של טרה. אני רוצה לבדוק צעדים משפטיים נגד טרה, למרות שאני בוטן קטן לעומתה ולא מאמין שזה יעזור".

טרה השיקה בתחילת יולי השנה סדרת גבינות צהובות חדשה ללא חומרים משמרים תחת המותג "נעם". זאת, על מנת להתחרות בגבינות הצהובות שמציאה תנובה, שלה יש רק גבינה אחת ללא חומרים משמרים.

מטרה נמסר בתגובה: "בשבועות האחרונים ניתן לראות בבירור כי הציבור, שהופתע לחלוטין מהמצאות חומרים משמרים בגבינות הצהובות, החליט לעבור לגבינה הצהובה 'נעם' ללא חומרים משמרים של טרה. הביקוש הרב ל'נעם' מקשה במקרים מסוימים על אספקת המגוון כולו. טרה נערכת להגדלת היקף הייצור על מנת להיענות לדרישה הגוברת של הצרכנים לגבינה צהובה ללא חומר משמרים".

מתנובה נמסר בתגובה: "במחצית הראשונה של שנת 2013 תנובה ייצרה 7.3% יותר גבינת 'עמק' על מנת לעמוד בביקושים של הלקוחות והצרכנים. מפעל תנובה בתל-יוסף עובד במלוא כושר הייצור שלו כדי לספק גבינת עמק לכל דורש. אנו עושים כל מאמץ לספק כל בקשה חדשה למוצרים האיכותיים שלנו".