הרווח הנקי של שופרסל ברבעון טיפס ב-19% ל-43 מיליון שקל

מסכמת את הרבעון השני עם יציבות בהכנסות - 2.9 מיליארד שקל ■ המנכ"ל: "מאז המחאה החברתית אנו מתחזקים; ידענו להתאים את עצמנו מול הרשתות האחרות"

‎‎מגמת שיפור בשיעורי הרווחיות של שופרסל , יחד עם ירידה בהוצאות המימון, סייעו לרשת השיווק לסכם את הרבעון השני של 2013 עם קפיצה של 19% ברווח הנקי, שהגיע ל-43 מיליון שקל. ‏מגמה דומה שהציגה הרשת ברבעון הקודם הניבה זינוק של 32.5% ברווח הנקי למחצית הראשונה של 2013, שהגיע ל-98 מיליון שקל.

נתוני הדוחות מעידים על המשך המגמה החיובית שממנה נהנית שופרסל בתקופה האחרונה, אחרי כמה רבעונים קשים שבהם התמודדה, כמו יתר רשתות המזון המקומיות, עם הרעה בסביבה העסקית - מחאה צרכנית, עלייה במחירי התשומות, האטה במשק והתגברות התחרות בענף.

בפעילות השוטפת, הכנסות הרבעון השני של שופרסל נותרו ללא שינוי מהותי, ברמה של 2.9 מיליארד שקל, ואילו במחצית הן גדלו ב-3% ל-5.9 מיליארד שקל. ‏את השיפור בתקופת המחצית מייחסת שופרסל לעלייה של 0.9% במכירות בחנויות זהות ולתוספת שטחי המסחר שלה, שגדלו ב-1.5%, מ-553 ל-560 אלף מ"ר.

‏‏בהשפעת עיתוי חג הפסח, שחל השנה בחודש מארס (לעומת אפריל ב-2012), המכירות בחנויות זהות ירדו ברבעון השני ב-2.1%. ‏מספר הסניפים שהפעילה שופרסל בסוף הרבעון השני עמד על 276, לעומת 268 ברבעון המקביל אשתקד. הרשת שבשליטת קבוצת אי.די.בי מעסיקה 12,800 עובדים.‏

‏שופרסל הצליחה להעלות את שיעור הרווח הגולמי שלה ברבעון השני מ-25.4% ל-25.8%, ואילו שיעור הרווח התפעולי מהמכירות עלה ברבעון השני מ-3.4% ל-3.8%. ‏בתקופת המחצית, שיעור הרווח התפעולי עמד על 3.6%, לעומת 3% במחצית הראשונה של 2012.

‏‏‎‎‏"למרות התחרות והתעצמות הדיסקאונט"

מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, אמר היום (ה') כי "מאז המחאה החברתית ועד היום אנחנו מתחזקים; למרות השוק המאוד תחרותי והתעצמות עולם הדיסקאונט, ידענו להתאים עצמנו מול הרשתות האחרות. אמרתי בעבר שנעשה הכול לחזור למספרים הנכונים, של 4%-5% רווח תפעולי, ואני מעריך שנגיע לשם במהלך 2014. זה מהלך שצריך לעשות בהדרגה, באמצעות מכלול של דברים".

‏בחודש אפריל השלימה שופרסל את מהלך פיצול נכסי הנדל"ן שלה לחברה נפרדת (שופרסל נדל"ן), אשר בגינו רשמה הוצאות רבעוניות חד-פעמיות של 11 מיליון שקל.

‏‏יו"ר הרשת, רפי ביסקר, אמר כי "חברת הנדל"ן של שופרסל היא מהמובילות בארץ, עם נכסים בשווי הוגן של 2.1 מיליארד שקל, ו-‏NOI‏ (רווח מפעילות, א' ל') של כ-150 מיליון שקל לשנה. בשלב זה אנחנו משקיעים בהרחבה ובהשבחה של הנכסים הקיימים, ובעתיד הנדל"ן יציף ערך לחברה".

‏‏לגבי רשת הקמעונאות אמר ביסקר כי "התוצאות משביעות-רצון, והרשת חוזרת לרמת רווחיות שידענו בעבר, בזכות מהלכי התייעלות. אנחנו מציגים כבר 6 רבעונים שיפור ברווחיות התפעולית".

‏מאיר סלייטר מדש ברוקראז' ציין כי "תוצאות שופרסל טובות. החברה ממשיכה בשיפור איטי ועקבי של הרווחיות, יחד עם המשך צמיחה בשורה העליונה". ‏‎‎‏

תוצאות שופרסל
 תוצאות שופרסל