מניית היום בבורסה: מזנקת 18% בגלל השקעה של פימי

קרן פימי של ישי דוידי תשקיע בחברת מר 95 מיליון שקל תמורת 30% ממניות החברה ■ מר תחלק דיבידנד חריג של 77 מיליון שקל לאחר השלמת העסקה

קרן פימי ממשיכה לעבוד במלוא הקיטור. בעוד ההשקעה המדוברת של הקרן באל על מתמסמסת והולכת, עקב אי-הגעה להסכם עבודה חדש בחברת התעופה, עומדת פימי לפני השקעה משמעותית רביעית בשוק המקומי בתוך פחות משנה.

הבוקר עדכנה חברת הפרויקטים והשירותים בתחומי התקשורת, ח.מר , על מו"מ שהיא מנהלת להכנסת קרן ההשקעות שמוביל ישי דוידי לגרעין השליטה בחברה, לצד הבעלים הנוכחיים - יו"ר החברה חיים מר וסגנו איציק בן בסט.

ח.מר תקצה כ-30% מהון החברה לפימי תמורת 95 מיליון שקל (בכפוף להתאמות) - במהלך המשקף לחברה שווי של כ-320 מיליון שקל אחרי הכסף - מחיר הדומה למחיר השוק הבוקר.

מניית ח.מר הגיבה לדיווח בעלייה של 15% במהלך המסחר היום. בח.מר ציינו, כי בהתאם להסכם בין הצדדים תחלק החברה טרם השלמת העסקה דיבידנד של כ-77 מיליון שקל לבעלי המניות - ובראשם חיים מר, המחזיק ב-48% ממניות החברה, ובן בסט, אשר לו 15% מההון.

לאחר העסקה צפוי מר להיוותר עם כ-30% ממניות החברה, ובן בסט עם כ-10% - ויחד עם פימי הם יהוו את גרעין השליטה בחברה. בח.מר ציינו, כי השלמת העסקה כפופה להשלמת המו"מ, לחתימה על הסכמים מחייבים ולכמה תנאים מתלים.

יש להניח כי בדומה להשקעות קודמות שביצעה פימי בעבר, מזהה הקרן אפשרות השבחה של ח.מר, הפועלת בישראל ובמדינות רבות בעולם. עיסוקה העיקרי של ח.מר הוא בתחום הטלקום, והחברה משמשת כספקית שירותי תכנון, הנדסה, הקמה ואספקה של ציוד ופתרונות בתחום התקשורת.

ח.מר מעניקה גם שירותי ייעוץ ואספקת מערכות תוכנה בתחום הביטחון (Homeland Security ו-Public Safety), בין היתר בשיתוף פעולה עם שבתי שביט, ראש המוסד לשעבר. בידי ח.מר גם 4% ממניות חברת לווייני התקשורת חלל תקשורת, בשווי של 47 מיליון שקל, ו-33% ממניות חברת האנרגיה הסולארית סאן טים, בשווי של 16 מיליון שקל. לחברה החזקות נוספות בכמה חברות סטארט אפ.

מחזור המכירות השנתי של ח.מר עומד על כ-750 מיליון שקל, ובשלוש השנים האחרונות (2010-2012) הציגה החברה רווח נקי שנתי שנע בין 13-15 מיליון שקל. בחודש שעבר זכתה החברה בפרויקט של גוף ממשלתי שמולו היא כבר עובדת, באחת ממדינות אפריקה, להתקנה ותחזוקה של מערכות אבטחה ותקשורת בהיקף של כ-30 מיליון שקל.

סיכוי קלוש להשקעה באל על

עבור פימי, קרן הפרייבט אקוויטי הגדולה בישראל, שגייסה עד היום כ-2 מיליארד דולר בחמש קרנות, מדובר כאמור בהשקעה רביעית תוך פחות משנה, בהיקף מצטבר של כ-400 מיליון שקל. בחודש יוני השלימה הקרן השקעה של 107 מיליון שקל ברכישת 50.3% ממניות חברת הלוגיסטיקה הימית אוברסיז קומרס, מידי צים וגד זאבי.

במקביל זכתה פימי במכרז שערכו כונסי הנכסים של קמן תעשיות, בתאת טכנולוגיות, ושילמה 125 מיליון שקל תמורת 53.7% מההון - רכישה שנעשתה בשליש מהמחיר שבו מכרה הקרן את אותה חברה ב-2007 לקמן של רוני אלרואי.

ברבעון האחרון של 2012 השקיעה פימי יותר מ-60 מיליון שקל ברכישת כ-11% ממניות גילת לוויינים מידי מנורה מבטחים, והגיעה להחזקה של כ-18% בחברה.

לצד אלה, נראה כי קלושים הסיכויים לביצוע השקעה של עד 75 מיליון דולר באל על, וזאת בשל חוסר יכולת הנהלת חברת התעופה ועובדיה לחתום על הסכם קיבוצי.

פימי לא רק משקיעה. מוקדם יותר החודש השלימה הקרן מכירת מניות בהיקף של 85 מיליון שקל בחברת סחר המתכות סקופ, ברווח של כ-50% על ההשקעה. בחודשים האחרונים ביצעה הקרן כמה מימושים נוספים, ברווח כולל של כ-130 מיליון שקל, המשקף תשואה שנתית ממוצעת של 30%.

קרן פימי
 קרן פימי