בערוץ 1 ביקשו שהרב לאו ימשיך לשדר - והתחרטו

הרב הודח מתוכנית הלכה, בטענה כי לא נהוג שאישי ציבור ישדרו תוכנית אישית

הרב הראשי לישראל, דוד לאו, הודח במפתיע משידור תוכניתו "שאלת רב" בערוץ 1.

ל"גלובס" נודע כי עם היבחרו לתפקיד הרב הראשי האשכנזי תואמה עם לאו חזרתו להגשת תוכניתו, שבה הוא מעניק תשובות לשאלות הצופים בענייני ההלכה. הוא אף צילם עוד שתי תןכניות ותוכנית נוספת תואמה לצילום בסוף השבוע הנוכחי.

ואולם, ברשות השידור החליטו להפסיק את השתתפותו בתוכנית בטענה שכנושא משרה ציבורית רמה, אינו יכול לקחת חלק בשידורים. הרב עצמו לא קיבל על כך הודעה ושמע על כך מפניית "גלובס", וכך גם מערכת התוכנית עצמה.

לאו משתתף בתוכנית מזה מספר שנים לצד המנחה שלומי גולדברג. בזמן מערכת הבחירות הטעונה שקדמה לבחירת הרבנים הראשיים בישראל, הוחלט במערכת התוכנית, בשיתוף עם הרב לאו, כי הוא יקפיא את השתתפותו בתוכנית על מנת לא להשפיע על הליך הבחירה.

עם היבחרו, סוכם עם לאו על חזרתו לתוכנית. גם המגיש שלומי גולדברג אמר היום (ב') כי ככל הידוע לו, הרב צפוי לחזור לשידור. ועם זאת, הנהלת רשות השידור החליטה אחרת.

מרשות השידור נמסר כי "לאחר היבחרו של הרב למשרה ציבורית רמת-דרג, הוחלט לנהוג ברשות כפי שנהוג, ולא לתת לבעלי משרה ציבורית בכירה שלא מתחום העיתונות תוכנית אישית. רשות השידור מודה לרב לאו על השנים שבהן הנחה את התוכנית בנעימות ומקצועיות".

ברשות מוסיפים כי "ההחלטה נפלה לפני מספר ימים, כאשר הוחלט להשאיר את הרב עד ראש השנה ולאפשר לו להיפרד כראוי מקהל צופיו. לצערה של הרשות, הדברים הודלפו לעיתון טרם הועברה ההחלטה לרב. מן הראוי היה לכבד את הרב ולאפשר לו לקבל את ההחלטה טרם הדלפתה. לצערנו, 'מהרסיך ומחריביך ממך יצאו'".

מלשכתו של הרב לאו לא נמסרה תגובה.