הכנ"ר מאמץ עמדת אלביט הדמיה: ההסדר אושר ברוב של 82%

‎‎המתווה שהציעה החברה כולל מחיקת קרוב ל-2 מיליארד ש' מהחוב, והמרתם ל-95% ממניותיה ■ ‏‎‎ לגבי הקרנות הזרות, אומר הכנ"ר: "אין עניין או אינטרס נפרד, המצדיק את סיווגן כאסיפה נפרדת"‏

‎‎יותר משבועיים חלפו מאז הצביעו מחזיקי האג"ח של אלביט הדמיה על הסדר החוב בחברה, ותוצאות אין, בשל המחלוקת לגבי אופן ספירות הקולות. מדובר באחד מהסדרי החוב הגדולים שידע השוק המקומי, בו צפויים מחזיקי האג"ח של החברה בשליטת מוטי זיסר לספוג תספורת של למעלה מ-50%, על חוב מתואם של כ-2.5 מיליארד שקל.

‏‏‏היום (ב') קבע הכנ"ר כי הוא מאמץ את עמדת החברה לפיה אושר ההסדר שהציעה, ברוב של 82%, על פני מתווה הנציגות שזכה לתמיכת כ-33% בלבד ממחזיקי האג"ח. בדיווחו לשופטת ורדה אלשיך כותב הכנ"ר, כי "נושה אשר התנגד באסיפה המקדימה להסדר, נדרש להתייצב בעצמו במסגרת האסיפה העיקרית ולהתנגד, או, למצער, להורות ולהסמיך את הנאמן מפורשות להתנגד בשמו".

‏מתווה הסדר החוב שהציעה אלביט הדמיה (ואשר זכה לתמיכת הקרנות הזרות, יורק ו-‏DK‏ פרטנרס) כולל מחיקה של קרוב ל-2 מיליארד שקל מהחוב, והמרתם ל-95% ממניות החברה. לבכירי החברה בראשות זיסר יונפקו אופציות למימוש בעד 20% ממניות החברה, כאשר פטור מתביעות עתידיות יינתן לנושאי משרה אך לא לזיסר עצמו.

‏‏בנוסף, התייחס הכנ"ר לטענה הנוגעת לניגוד העניינים של הקרנות הזרות, המחזיקות בכ-35% מחוב החברה ותומכות בהסדר שהציעה. הדבר מצדיק, לטענת המתנגדים, את סיווגן לאסיפות נפרדות, שכן ביום שלאחר ההסדר הן ייהנו למעשה מפרמיית שליטה. "הכנ"ר סבור כי בנסיבות העניין, אין לראות את הקרנות הזרות כבעלות השליטה העתידיות בחברה... אין בפנינו עניין או אינטרס נפרד של הקרנות הזרות בהשוואה לשאר הנושים - לא כעת (כנושים), ולא לאחר ההמרה (כבעלי מניות) - אשר מצדיק את סיווגן כאסיפה נפרדת", נמסר מהכנ"ר.

‏‏‏‎‎לאומי: "איני נושה בלתי מובטח"

‏התפתחות נוספת בהסדר החוב הגיעה היום מצדו של בנק לאומי, אשר הגיש באמצעות עו"ד עופר שפירא בקשה לביהמ"ש שיורה לאלביט הדמיה לחשוף, בטרם הוא מכריע לגבי תוצאות האסיפה, "מיהם ומה מספרם של הנושים המכונים על ידי החברה ' נושים בלתי מובטחים שאינם פיננסיים'". ללאומי, נזכיר, חוב של 47 מיליון שקל באלביט הדמיה, והוא מוגדר על ידי החברה כנושה בלתי מובטח. בלאומי סבורים כי החברה סיווגה אותו "באופן שגוי וחסר שחר כנושה בלתי מובטח", כאשר לטענת הבנק הוא נושה מובטח בשל שעבודים וביטחונות שיש ברשותו, וכך שההסדר אינו חל עליו. ‏‎‎‏

‏‏הכנ"ר: "נושה שהתנגד באסיפה המקדימה להסדר, נדרש להתייצב בעצמו באסיפה העיקרית ולהתנגד, או, למצער, להסמיך את הנאמן מפורשות להתנגד בשמו".