הוועדה לביקורת המדינה תדון בשימוש באקדח הטייזר במשטרה

המפכ"ל דנינו הורה על הקפאת השימוש באקדח המחשמל טייזר בקרב כל דרגי השוטרים, וזאת עקב פרסום סרטון בו נראה תושב יצהר נעצר תוך שימוש בטייזר

הוועדה לביקורת המדינה תדון בעתיד השימוש באקדחי הטייזר המחשמלים על-ידי המשטרה - כך דווח בגלי צה"ל. בדיון ישתתף גם מבקר המדינה יוסף שפירא, והוא נערך על רקע החלטת מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו להקים ועדת בדיקה שתבחן את הסוגייה.

המפכ"ל הורה היום (א') על הקפאת השימוש באקדח המחשמל טייזר בקרב כל דרגי השוטרים, וזאת עד לסיום הליך בדיקת יעילות השימוש בטייזר.

הדיונים בנושא השימוש בטייזר מגיעים בעקבות סרטון שפרסמה דוברות היישוב יצהר ביום שישי האחרון, בו מתועד מעצרו האלים של בועז אלברט, תושב המקום שהפר צו הרחקה מינהלי. בסרטון נראה שוטר המחשמל את פעיל הימין, שטען כי לא התנגד למעצר ומחה על כך שהדבר נעשה בביתו ומול עיני ילדיו.

גורמים שונים כבר קוראים לאסור על השימוש באקדח המחשמל לצמיתות. עם זאת, ניצב בדימוס שלומי קעטבי, לשעבר מפקד מחוז ש"י במשטרה, סיפר בראיון לתוכנית "מה בוער" עם רזי ברקאי כי השימוש בטייזר נעשה רק במצבים של אלימות שמופעלת נגד השוטרים ולשם הגנה עצמית. "יש כללים לשימוש בכלי הזה", אמר.

לדבריו, "המשטרה היא גוף מבצע שמתמודד יום-יום עם אינספור אירועים אלימים. אם המפכ"ל מעוניין להשהות את השימוש עד לבדיקת הנושא, זה בסדר, אבל אין למנוע לחלוטין את השימוש בטייזר, כדי שהשוטרים לא יחשפו את עצמם לסכנה, כי זה הכלי שלהם להגן על עצמם".