למעריצי דיוויד בואי

תמונות מאלבום רוק - "דיוויד בואי - 5 שנים", יום א' 21:00, ערוץ 8

פרויקט המוזיקה של ערוץ 8 הוא מבורך, גם אם אינו אחיד ברמתו. לצד סרטים תיעודיים מרתקים, יש בו גם נפילות: רק בשבוע שעבר מצאתי את עצמי מתרוצץ על המסוע בחדר הכושר אל מול סרט תיעודי על הביטלס שהיה כל-כך ל"מתחילים", עד שנטשתי אותו באמצע - מי בכלל חשב שיגיע יום שבו אוותר מבחירה על משהו שקשור לביטלס?

אבל הי, באנו לשבח, והערב (ב') מגיעות התשבחות לסרט הזה שלמענו בחר דיוויד בואי, אחד היוצרים המעניינים בהיסטוריה של הרוק, 5 שנים מייצגות מתוך הקריירה העשירה שלו.

בואי תמיד היה בעיניי חידה: חלק מהקריירה שלו הניב יצירות מופת, חלקים אחרים אכזבו - כך למשל בשנה החמישית שבחר כדי לייצג את עבודתו, 1983, הוא הצליח עם "לטס דאנס" הנוראי (בעיניי כמובן, מיליוני מעריצים ברחבי העולם חשבו אחרת).

4 השנים הקודמות שבחר (1971, 1975,1977,1980) הן כבר מעניינות בהרבה, בעיקר כי בואי גיבה את הבחירה שלו בחומרי ארכיון לא מוכרים שמספקים הצצה מרתקת אל תהליך היצירה שלו והכוחות המעצבים שהשפיעו עליו באותן שנים.

כמובן שיהיה גם מייג'ור טום, "עפר לעפר" (שחוזר לאותו הגיבור בפרספקטיבה של כמעט שני עשורים) ועוד שירים שגם מי שלא נמנה עם הגרעין הקשה של מעריצי בואי יהנה להיזכר בהם.