סאגת אי.די.בי: אמבלייז חשופה לתביעה של שלי נרקיס

באפריל 2012 הגישו נרקיס וחברת Timedefine Holdings Ltd לביהמ"ש המחוזי בפתח-תקווה תביעה בסך של 73 מיליון שקל כנגד אמבלייז

חברת אמבלייז, שעליה מנסה BGI להשתלט, היא לא רק בעלת קופת מזומנים קורצת של כחצי מיליארד שקל, אלא גם חשופה לתביעת ענק שהוגשה נגדה על-ידי מי שכונה "מלך השוק האפור" - שלי נרקיס.

באפריל 2012 הגישו נרקיס וחברת Timedefine Holdings Ltd לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה תביעה בסך של 73 מיליון שקל כנגד אמבלייז. התביעה הוגשה גם נגד משרד עורכי הדין הגדול בארץ - גולדפרב זליגמן ושות', ו-14 גורמים נוספים שבהם נושאי משרה בחברה.

תביעה זו התמקדה בשרשרת של הלוואות שניתנה על-ידי נרקיס לחברת Invicta, שבבעלות אלי רייפמן. הראשונה שבהן ניתנה ב-2006, ובמסגרתה העמיד נרקיס הלוואה של 6 מיליון דולר ל-Invicta, בערבות של רייפמן עצמו ששיעבד מניות של חברת אמבלייז, שלטענתו החזיק בהן, בשווי של 99 מיליון שקל.

נרקיס טען כי במעמד ההלוואה כלל לא היו לרייפמן מניות של אמבלייז, וכי החברה עצמה דיווחה דיווחים מטעים ביחס לדבר החזקותיו של רייפמן בחברה.

מנגד טענה אמבלייז כי נרקיס ו-Timedefine Holdings Ltd "הם אנשי עסקים מתוחכמים ודעתניים, שמבקשים להצטייר כפתיים גמורים". לגבי הדיווחים המטעים של רייפמן במניות אמבלייז, טענה החברה כי "המידע שהיה ידוע לה ביחס להחזקותיו של רייפמן התבסס על הדיווחים שהועברו על-ידו".

התביעה מול אמבלייז עדיין עומדת בבית המשפט. רייפמן, כזכור, נמצא מאז פברואר 2009 בהליך של כינוס נכסים, לאחר שנקלע לחובות שהוערכו ב-300 מיליון שקל. בספטמבר 2011 הוא הורשע בעבירות של זיוף ושימוש במסמך מזויף ובקבלת דבר במירמה לצורך קבלת הלוואה, ונגזרו עליו 4 שנות מאסר בפועל.