סלקום הרוויחה 67 מיליון שקל ברבעון; 15 אלף לקוחות נטשו

מדובר בצניחה של 45% ברווח לעומת אשתקד ■ ההכנסות הסתכמו ב-1.23 מיליארד שקל - ירידה קלה לעומת הרבעון הראשון ושל 18% לעומת 2012 ■ מצבת המנויים - 3.15 מיליון ■ ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי - 79.7 שקל

חברת סלקום , מפעילת הסלולר שבניהולו של ניר שטרן ושבשליטת קונצרן אי.די.בי של נוחי דנקנר, פירסמה היום (ב') את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2013, ומדווחת על צניחה בהכנסות וברווח ביחס לרבעון המקביל ב-2013, ועל שיפור בשורה העליונה לעומת הרבעון הקודם השנה.

סלקום מדווחת על הכנסות בהיקף 1.23 מיליארד שקל, ירידה של 17.5% לעומת הרבעון המקביל ב-2012. הירידה בסך ההכנסות מיוחסת בעיקר לירידה בהכנסות משירותים ומציוד קצה. יחד עם זאת, נציין כי ההשוואה המקובלת לרבעון המקביל בשנה הקודמת פחות משקפת את התמונה, שכן התחרות בשוק הסלולר התחילה בסוף הרבעון השני עם כניסת המפעילים החדשים. ביחס לרבעון הקודם מדובר בירידה של כ-2.4% בהכנסות.

הרווח הנקי של סלקום הסתכם ברבעון השני ב-67 מיליון שקל, צניחה של 44.6% לעומת אשתקד. הירידה ברווח נובעת בין השאר משחיקה במחירי הסלולר במהלך השנה החולפת וכן מהצניחה בהכנסות מציוד. ביחס לרבעון הקודם מדובר בקיפאון ברווח.

סלקום הרוויחה ברבעון הראשון 67 מיליון שקל ורשמה הכנסות של 1.26 מיליארד שקל. ה-ARPU ברבעון הראשון הסתכמה ב-75.9 שקל.

15 אלף לקוחות סלולר עזבו את סלקום ברבעון השני, ומצבת המנויים עמדה על 3.1 מיליון נכון לסוף הרבעון. שיעור הנטישה עמד על 9%.

ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) ירדה ברבעון ב-11.7% ל-79.7 שקל, בעיקר על רקע חבילות "הכול כלול" שהונהגו עם הרפורמה בשוק וכניסת המפעילים החדשים בשנה שעברה.

מספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי סלולר (MOU) ברבעון השני הסתכם ב-468 דקות, לעומת 375 דקות ברבעון השני של שנת 2012, עלייה של 25% - שוב, על רקע מעבר לחבילות "הכול כלול".

דירקטוריון סלקום החליט לא לחלק דיבידנד בגין הרבעון השני של 2013, על מנת להמשיך ולחזק את מאזן החברה.

ביחס לרבעון הקודם, סלקום רשמה גידול של 32 מיליון שקל בהכנסות משירותים; גידול של 25 מיליון שקל ב-EBITDA, עלייה של 3.8 שקל ב-ARPU וגידול של 177 מיליון שקל בתזרים המזומנים הפנוי, שהסתכם ב-345 מיליון שקל.

שטרן: האסטרטגיה הוכיחה עצמה

בסוף יולי סלקום פירסמה תוצאות מקדמיות לרבעון השני, לבקשת בעלת השליטה בחברה, קבוצת אי.די.בי הנמצאת במהלך של הסדר חובות. בתוצאות המקדמיות סלקום צפתה הכנסות של 1.22-1.24 מיליארד שקל, ובשורה התחתונה היא צפתה רווח של 55-65 מיליון שקל. ההכנסה החודשים הממוצעת למנוי (ARPU) נאמדה על-ידי החברה ב-78-79 שקל.

התוצאות המקדמיות שיקפו עלייה בהכנסות משירותים, עלייה ב-EBITDA ועלייה ב-ARPU ברבעון השני לעומת הרבעון הראשון של 2013, ובחברה ציינו כי השיפור עלול שלא להימשך ברבעונים הבאים.

בהתייחס לתוצאות ציין המנכ"ל שטרן כי "אסטרטגיית חבילות 'סלקום טוטאל' הוכחה כמחזקת נאמנות ומגבירה את שביעות-רצון הלקוחות. המיקוד בהתייעלות ושיפור תהליכים ממשיך אף הוא להניב פירות, ולאחר המיזוג, ובהשוואה לתוצאות רבעון רביעי 2011, השיגה החברה חיסכון של כ-660 מיליון שקל במונחים שנתיים, מתוכו חיסכון של כ-50 מיליון שקל ברבעון השני.

"על אף שניתן לראות האטה משמעותית בהיקף הניודים נטו בין חברות הסלולר, התחרות עדיין בעיצומה, ושחיקת התעריפים עדיין נמשכת, אם כי ברמה נמוכה יותר מבעבר", סיכם שטרן.

בתוך כך, דירקטוריון סלקום אישר את מינויו של רון שבילי לסמנכ"ל הטכנולוגיות של הקבוצה. שבילי הוא אל"מ במיל', שסיים בתחילת השנה כ-23 שנות שירות צבאי במגוון תפקידי מפתח ביחידות הטכנולוגיות המובחרות באגף המודיעין ובמשרד הביטחון. מתחילת 2013 שבילי פועל כיזם בתחום הסיייבר. הוא ייכנס לתפקידו בתחילת נובמבר לאחר תקופת חפיפה.