"היחידים שמבינים במדיניות מוניטרית הם יהודים וקתולים"

כריסטופר מהוני, לשעבר סגן יו"ר סוכנות דירוג האשראי מוד'יס, כתב מאמר דעה שכותרתו שיוצא כנגד המדיניות הכלכלית של הימין השמרני ושל הבנקים המרכזיים ■ מהוני גם מעביר ביקורת חריפה כנגד ה"וול סטריט ג'ורנל"

"הפרוטסטנטים לעולם לא יבינו מדיניות מוניטרית", זהו שמו של מאמר דעה שכתב כריסטופר מהוני, לשעבר סגן יו"ר סוכנות דירוג האשראי מוד'יס. במהלך המאמר, שפורסם באתר מהוני יוצא כנגד המדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים בשנים האחרונות וכנגד סלידתם של בכירים בעולם הפיננסי ממארק קרני, הנגיד הטרי של הבנק המרכזי האנגלי.

מהוני טוען כי היכולת של הבנקים המרכזיים להגביר את הפרודקטיביות בשוק העבודה מוטלת בספק. להערכתו, "השאלה האם ההתאוששות הכלכלית יותר משרות בעלות ערך גבוה או נמוך, היא מורכבת וקשורה לגורמים דמוגרפים ומבניים הקשורים לכלכלה, כמו גם למסים ולרגולציה".

במהלך המאמר, מהוני מציין בבדיחות הדעת אך תוך העברת מסר ביקורתי חריף כי "קיימים מספר כוחות עוצמתיים שפועלים כנגד הצמיחה בעולם כיום: שלוחת ה'פד' בדאלס, הבונדסבנק, ה-ECB, משפחתו של רון פול, האומה הגרמנית כולה, ההתעלמות של אובמה מהמדיניות המוניטרית והעורכים של ה'וול סטריט ג'ורנל' - שהם ה'שופר' הרשמי של הימין האורתודוקסי".

מהוני יוצא כנגד הוול סטריט ג'ורנל והימין הכלכלי ובהסתייגות שלהם מקו המדיניות שמוביל מארק קרני, נגיד הבנק המרכזי האנגלי. להערכתו הם חוששים שהוא יסטה מקו המדיניות המוניטרית בהם דוגלים פרידמן, ברננקי, פישר וקרוגמן, וינקוט במדיניות של יעד נומינלי לצמיחה, גם אם זה אומר גדול משמעותי בכסף ואינפלציה גבוהה יותר. "בוול סטריט ג'ורנל מאמינים כי אבטלה גבוהה היא נחמדה, אך אינפלציה מעל 2% היא קטסטרופה".

מהוני מסכם את מאמר הדעה ותוהה "מדוע הימין כל כך 'מאוהב' ב'כסף קשה', אינפלציה נמוכה ואבטלה גבוהה? בגלל שהם לא מאמינים שקיימות ארוחות חינם. אתה יכול לתת להם קוויאר, סלמון, לובסטרים.. אך הם יסובבו את הראש ויאכלו סנדוויץ' עם גבינה. ריפלציה היא קלה ולכן נחשבת לחטא. זה עניין פרוטסטנטי שכזה. האנשים היחידים שמבינים במדיניות מוניטרית הם יהודים וקתולים".