משרדי האוצר והתקשורת מתקוטטים על 30 מיליון שקל

מחפשים פתרון שיאפשר ביצוע רפורמה באגרות התדרים שמשלמות חברות התקשורת והרדיו עבור שימוש בתדרים - וזאת תוך כדי פגיעה מינימלית בהכנסות המדינה

משרדי האוצר והתקשורת מחפשים פתרון שיאפשר ביצוע רפורמה באגרות התדרים שמשלמות חברות התקשורת והרדיו לקופת המדינה עבור שימוש בתדרים - וזאת תוך כדי פגיעה מינימלית בהכנסות המדינה. הוויכוח הוא על סדר גודל שבין 20-30 מיליון שקל שאמורים להיגרע מהכנסות המדינה מאגרות תדרים ועל כך הוויכוח.

הדיון החל בעקבות רפורמה שמנסה משרד התקשורת להוביל ואשר מטרתה היא יצירת מבנה אגרות חדש שמתאים לתקופה המודרנית. הרפורמה באגרות היא בתחום תדרי הרדיו והתדרים בהן משתמשות חברות התקשורת. המטרה של משרד התקשורת היא להפחית את תשלום תדרי הרדיו באזורי פריפריה ולייקר את השימוש בתדרים בהם משתמשים באזור המרכז.

בנושא התקשורת, המשרד מתכוון להתחיל ולגבות אגרות עבור תדרים בתחום הגבוה, שהיום בגלל התקנות הארכאיות הם אינם כלכליים לשימוש בעוד הטכנולוגיה הולכת ומתקדמת לטובת אותם תחומי תדר. משרד האוצר תומך תמיכה חד משמעית בכך, ונראה כי הוויכוח הוא בשאלת אגרות תדרי הרדיו בלבד.

הרפורמה שמנסה משרד התקשורת להוביל באה בעקבות עבודת ייעוץ שהתקבלה במשרד כבר לפני מספר שנים. את העבודה ביצע פרופ' מומי דהן והיא כללה שורה של המלצות שטרם יושמו. שר התקשורת הקודם משה כחלון החל בעבודה וביקש משר האוצר יובל שטייניץ לאשר את המתווה החדש, ואולם בשל הבחירות כל הנושא נדחה. הגוף שמוסמך לאשר הפחתה באגרות היא ועדת האגרות שיושבת במשרד האוצר ולכן נדרשת הסכמתו של שר האוצר.