השיחה: משה ממרוד מפתיע

מי הפתיע את רעייתו בהגיעה לגיל 50? ■ מי הגיע להשקה של "אבודים באסיה"? ■ וגם: מי הוא המנכ"ל האמן שהחל לפסל בשנות ה-50 לחייו?

תערוכת יחיד: מפסל לצלילי מוזיקה יוונית

הפיסול והיצירה היו תמיד חלק מחייו של אבי אלה, מנכ"ל ומבעלי מלונות קיסר, אבל הוא החל להשתלם בתחום וליצור פסלים רק בשנות ה-50 לחייו.

על העיסוק בפיסול:

"הפיסול ויצירה בכלל היו תמיד חלק ממני, אך רק בשנות ה-50 לחיי התחלתי לעסוק בתחום זה באופן ממוקד יותר ולחשוף את עבודותיי לכלל. יצירתי מושפעת ברובה מהפיסול הקלאסי מצד אחד, אך לא פחות מסגנון ה-ready made, המעודד שיתוף-פעולה בין הצופה והיצירה, הן בדרך של נגיעה ותחושת החומר והיצירה והן לשם 'השלמת' היצירה על-ידי הצופה. בזמן עבודתי בפיסול אני אוהב לשמוע מוזיקה יוונית וללגום יין אדום משובח".

על היצירות:

"מרבית פסליי עשויים משיש וברונזה, אך אני נוגע ויוצר בחומרים ובסגנונות מגוונים. את השכלתי והידע המקצועי בתחום רכשתי בין היתר בבית-הספר לפיסול בשווייץ, בסדנת פיסול באי טאסוס ביוון שם נחצב השיש 'טאסוס', בסדנת פיסול באיטליה באזור שבו נחצב שיש 'קררא', בסדנה בשווייץ ובקורס פיסול בבצלאל".

שם: אבי אלה

גיל: 62

תפקיד: מנכ"ל וממשפחת הבעלים של רשת מלונות קיסר פרימייר ישראל

מצב משפחתי: נשוי לחנה, אב ל-4 ילדים וסבא לשתי נכדות

מקום מגורים: אילת

תערוכות בולטות: "לב ואבן", תיאטרון ירושלים; "מתוך הטבע", תיאטרון גבעתיים; "אמנות בפיוס" בספרייה העירונית של וושינגטון; "הספרייה הנודדת 2" בפריז, "הכינותי בדיעבד" בגלריה גרשטיין בתל-אביב.

איגרא ופפושדו מכינים סורפרייז

בני משפחה וחברים של משה ממרוד, בעלי תדיראן גרופ, התכנסו במוצ"ש במתחם ה"ריבר סייד" שעל גדות נהר הירקון בתל-אביב. הסיבה למסיבה: הפתעה לרעייתו של ממרוד, דליה, לרגל הגיעה לגיל 50.

המוזמנים התבקשו לדייק כדי לא להרוס את ההפתעה, ונדרשו לצלם את עצמם מבעוד מועד, מברכים את כלת השמחה עבור סרטון שהוקרן במהלך האירוע. ממרוד עצמה חשבה שהיא מגיעה לאירוע של משרד עורכי דין.

הגיעו לברך: משה נור, אלי פפושדו, שוקי מדנס, ישראלה שטיר, החברים הטובים לאה ויורם גלובוס, יואב איגרא, איתן גרינברג, ציפי ואפרים קונדה, עמי וגילה לפידות, דני וצילי נוה, יובל גביש ורבים נוספים.

צילי ודני נווה / צילום: יוסי כהן
 צילי ודני נווה / צילום: יוסי כהן

שוב אבודים

אתמול (א') בערב נערך במתחם הסינמה סיטי אירוע ההשקה של "אבודים באסיה" - עונה שנייה ל"אבודים באפריקה" שחוזרת לעונה נוספת ב-yes.

לצד שחקני הסדרה צפו ונהנו: גבי ואתי רוטר, שהגיעו לפרגן לכלה ולשחקנית הראשית וההריונית - רותם סלע; השחקן יוסי מרשק; ולירון וייסמן - אשתו של במאי ויוצר הסדרה, יובל שפרמן.

מפיק הסדרה, אלעד קופרמן, הגיעה מלווה בבני משפחתו והשאיר לערב אחד מאחור את שידורי "האח הגדול".

גבי, אריאל ואתי רוטר עם רותם סלע / צילום: יוסי כהן
 גבי, אריאל ואתי רוטר עם רותם סלע / צילום: יוסי כהן