הטיפ היומי: הנה מניית כלי רכב שכדאי לכם לקנות

קרדיט סוויס ממליץ לקנות את מניית הונדה וצופה שבשנת 2015 המכוניות הקומפקטיות שלה יתרמו לשורת הרווח

יצרנית הרכב הונדה נסחרת בבורסה של טוקיו לפי שווי שוק של כ-6.9 טריליון ין (כ-70.8 מיליארד דולר). החברה עוסקת בפיתוח, ייצור והפצה של מכוניות, אופנועים וכן ציוד מיכון. לחברה יש אתרי ייצור במדינות שונות בעולם ובהן ארה"ב, ברזיל והודו.

לדעתנו, השוק כבר מתמחר במניה את שולי הרווח הנמוכים של הרבעון הראשון, תוצאה של עלויות גבוהות יותר. אנחנו מצפים לרווח ברבעונים הבאים, ולפיכך רואים במניה הזדמנות השקעה.

הצפי שלנו הוא לרווח תפעולי בגובה 856 מיליארד ין בשנת הכספים 2014 - גבוה מקונצנזוס האנליסטים שעומד על 843 מיליארד ין, ומהתחזית שעומדת על 780 מיליארד ין (שנת הכספים של החברה נגמרת בחודש מארס). אנחנו מעריכים שהתחתית בשורה התחתונה הייתה ברבעון הראשון, ומרבעון לרבעון תירשם התאוששות. זאת על רקע גידול במכירות בעיקר ביפן, צפון אמריקה וסין.

להערכתנו, המכוניות הקומפקטיות של הונדה לא יגיעו לשיא לפני 2014, ויתרמו לצמיחה החל משנת הכספים 2015. לכן, לדעתנו שנת הכספים 2014 (הנוכחית) היא זמן טוב להשקעה בזכות הצמיחה העתידית.

הקטליזטורים לעלייה במניית הונדה כוללים אישוש לצפי של צמיחה ברווחים מרבעון לרבעון, הגדלת הייצור ביפן ומחוצה לה לצורך השקות כלי רכב חדשים, ירידה ב-COGS (Cost of Good Sales) ושיפור בהחזר לבעלי המניות החל משנת הכספים 2015.

מנגד, ישנם גם סיכונים בהשקעה, והם כוללים אפשרות להאטה במכירות כלי רכב מחוץ לאזור צפון אמריקה, וכן שיבושים בייצור עד שהמפעלים החדשים של החברה יתחילו לפעול.

אנחנו מעלים את התחזיות שלנו לתוצאות החברה. בהתאם, אנו מעלים גם את מחיר היעד למניית הונדה מרמה של 4,360 ין ל-4,410 ין - פרמיה של כ-16% על פני מחירה הנוכחי. מחיר היעד שלנו משקף מכפיל רווח של 12.5. במקביל, ההמלצה שלנו למניה עולה מ"נייטרלי" ל"תשואת יתר".

* נכתב ע"י מחלקת המחקר, קרדיט סוויס