מתיחות ומאבקי עובדים בבזק: פוצץ את טקס ראש השנה

זאת לאחר שחלק מאנשי הוועד דרשו לקבל החלטה האוסרת על פיטורי חבר ועד, והתנגדות יו"ר הוועד כפיר ואנשיו

טקס הרמת כוסית לשנה החדשה של מועצת העובדים של בזק פוצץ בעקבות המתיחות בין המחנות. מצד אחד ניצב המחנה של שלמה כפיר, יו"ר ועד העובדים ומי שעומד בראש החמישייה, ומצד שני המחנה השני המתנגד לכפיר בראשות מוטי כהן, חבר החמישייה אשר נגדו מתנהל משפט בבית הדין המשמעתי של בזק בעקבות דרישת ההנהלה לפטרו.

במהלך הטקס דנה מועצת העובדים בהצעה של אחד מהנציגים שכנראה נמנה עם מחנהו של כהן, שביקש לקבל החלטה שלפיה אסור יהיה לפטר עובד מקרב הוועד. ההצעה הובילה לפרץ של צעקות וויכוחים בין אנשי מחנהו של כפיר שהתנגדו להצעה לבין אנשיו של כהן.

נציגיו של כפיר טענו כי כפיר הוא זה שהגן על כהן ודאג לכך שכתב האישום נגדו ירוכך והוא הסיר 12 סעיפי אישום על פגיעה בעובדים שהיו בכתב האישום המקורי נגד כהן.

ההחלטה של בית הדין המשמעתי היא החלטה בעלת חשיבות קריטית במסגרת המאבק על המשך השליטה בנציגות העובדים. במידה וכהן יימצא אשם, קרוב לוודאי שהוא יגיש ערעור לבית הדין לעבודה לפסול את השופטים. ההסתדרות אף היא לוקחת חלק פעיל במאבק והודיעה במכתב להנהלת בזק שעליו חתום גם כפיר כי הם תומכים בכהן.

הוויכוח התלהט והסתיים לאחר שהוחלט שבשבועות הקרובים המועצה תתכנס ותקבל החלטות סופיות לגבי מועד הבחירות הקרבות שצפויות להיערך בחודש נובמבר השנה. עד אז אמור גם להסתיים משפטו של כהן ובעקבותיו הוא יחליט האם להתמודד לראשות החמישייה. כפיר מצידו המשיך במדיניותו שלא להודיע האם יתמודד בבחירות הקרובות. על פי טענת אנשיו של כהן, כפיר מנוע מלהתמודד בשל העובדה שהגיע כבר לגיל הפרישה.