בעקבות זיסר וחבס: ליאון רקנאטי מוותר על גמול בהסדר חוב

במסגרת הסדר חוב חדש בגמול השקעות, בהיקף 200 מיליון שקל, תהיה תספורת של עשרות אחוזים, ובמסגרתו יקבלו מחזיקי האג"ח את השליטה בחברה

ארבע שנים לאחר שמחזיקי האג"ח של חברת גמול השקעות חתמו על הסדר חוב בהיקף של 432 מיליון שקל, הם עומדים בפתחו של הסדר נוסף בחברה, הפעם בהיקף של כ-200 מיליון שקל.

גמול השקעות נמצאת בשליטת ליאון רקנאטי ורו"ח יצחק גוילי (25% כל אחד). החברה עדכנה היום (ה') כי גיבשה מתווה עקרונות לא מחייב עם המחזיקים, שיהווה בסיס להסדר המשקף תספורת של עשרות אחוזים, ובמסגרתו יקבלו מחזיקי האג"ח את השליטה בחברה.

רקנאטי, שרכש את השליטה בגמול ב-2007 תמורת כ-400 מיליון שקל ולפי שווי חברה של כ-630 מיליון שקל, מצטרף לבעלי שליטה קודמים שעסקיהם קרסו, כמו הרצל חבס ומוטי זיסר שוויתרו על החזקותיהם בשל היעדר יכולת או רצון להזרים הון לחברה שבשליטתם.

במסגרת ההסדר, מציעה גמול לשלם למחזיקי האג"ח 10 מיליון שקל, להנפיק להם סדרת אג"ח חדשה בהיקף של 75 מיליון שקל ולהנפיק להם מניות שיהוו כ-70% מהונה. גוילי, המכהן כמנכ"ל גמול, ישקיע בחברה 10 מיליון שקל בתמורה להנפקת מניות שיאפשרו לו לשמור על החזקותיו (25% מההון).

סדרת האג"ח החדשה שתונפק תישא ריבית שנתית בטווח של 4.5%-6.5%, צמוד למדד, ותיפרע בחמישה תשלומים שווים בשנים 2017-2012. הריבית בגין האג"ח החדשה, שתובטח בשיעבודים על נכסי החברה, תשולם מחודש יוני 2014. הסדר החוב כפוף לאישור המחזיקים וביהמ"ש.

המסחר באג"ח גמול, שנסחרו בתשואה של 86%, הופסק בחודש יוני בעקבות הודעת החברה על דחיית תשלום ריבית של 9.5 מיליון שקל.

גמול מתקשה לייצר הכנסות שוטפות, צוברת הפסדים, ובסוף הרבעון הראשון של 2013 הציגה קופת מזומנים של 11.5 מיליון שקל. זאת, לעומת התחייבויות שוטפות של 54 מיליון שקל. אברהם מירון משמש מומחה מטעם ביהמ"ש לבחינת הסדר החוב בחברה.