חודש אחרי המיזוג: מניות פובליסיס ואומניקום יורדות

חלק מהמשקיעים מממשים רווחים, ואחרים מחכים לקבל מידע מפורט על המיזוג

למשקיעים היה חודש לעכל את המיזוג המתוכנן של קבוצת פובליסיס וקבוצת אומניקום, ומה קרה בינתיים עם המניות שלהן? הן ירדו.

קבוצת פובליסיס וקבוצת אומניקום חתמו על הסכם מיזוג ביום שבת, 27 ביולי. יום לאחר מכן הן הודיעו על העסקה שחתמו ליצירת סוכנות הפרסום הגדולה ביותר בעולם, קבוצת פובליסיס-אומניקום - וזאת בכפוף לאישור של רשויות הפיקוח ובעלי המניות.

מאז רשמו שערי המניות של שתי החברות ירידות, עם ביצועים נמוכים לעומת חברות יריבות ומדד Standard & Poor's 500.

המניה של אומניקום ירדה ב-7.5% מאז 26 ביולי, יום המסחר האחרון לפני שהחברות הודיעו על עסקה להקמת קבוצת פובליסיס אומניקום - סוכנות הפרסום הגדולה בעולם. במהלך התקופה הזאת ירד מחירה של מנית פובליסיס ב-5%.

בה בעת, היריבה WPP עלתה ב-0.9%, וקבוצת Interpublic ירדה ב-1.4%. מדד Standard & Poor's 500 ירד באותה תקופה ב-3.4%.

ממה נובעת התגובה הזאת לעסקה הגדולה ביותר בתולדות חברות הפרסום?

פובליסיס ואומניקום סירבו להגיב לכתבה זו, אך ייתכן כי הירידות במחיר משקפות בחלקן מימוש רווחים לאחר עלייה חדה של שתי המניות. הביצועים של מניות פובליסיס ואומניקום עלו בהרבה על אלה של מדדי מניות מובילים מראשית השנה, ולכן אין זה מפתיע שככל הנראה, חלק מהמשקיעים מימש את המניות והימר במקומות אחרים.

הנטל על השותפות

פובליסיס ואומניקום לא מסרו הרבה מידע חדש על העסקה בשבועות האחרונים, אך ככל הנראה שתי החברות יספקו למשקיעים יותר פרטים החל מחודש ספטמבר והלאה.

ישנן גם סיבות נוספות אחרות לכך שאף אחד מהמניות לא עלתה לאחר ההודעה על המיזוג. ראשית, העסקה נועדה להיות מיזוג בין שווים, במקום עסקה שבה חברה אחת רוכשת חברה אחרת במחיר שמשקף פרמיה על מחיר המניה, ואז חלה בדרך-כלל עלייה במחיר המניה של החברה הנרכשת.

שנית, ייקח זמן עד שפובליסיס ואומניקום יבצעו את המיזוג. העסקה צריכה לעבור כמה משוכות רגולטוריות. בהנחה שהחברות יצליחו להשלים את המיזוג עד לתאריך המטרה שהציבו - הרבעון האחרון של 2013 או הרבעון הראשון של שנת 2014 - עדיין ייקח להן מספר שנים לבצע את הקיצוץ בעלויות שלהן, בהיקף של 500 מיליון דולר, כדי להשיג את מלוא היתרונות של המיזוג.

שלישית, שוק המניות עצמו ירד מהשיאים של אוגוסט על רקע סוגיות בעלות השלכות רחבות יותר.

חודש אחד אינו מספר את הסיפור של העסקה הזאת. אך הנטל מוטל על שתי החברות לתקשור למשקיעים לגבי היתרונות של העסקה הזאת, בפרט מאחר שמצבן לפני ההודעה היה טוב ויציב.

פובליסיס
 פובליסיס