"להגדיל את ההשקעה במניות באירופה, במקום בארה"ב"

אבי גזית מאי.בי.אי סבור שהפסקת ההרחבה הכמותית בארה"ב כבר מגולמת בשוק, אך עדיין מאמין במדד P&S

"אני בהחלט חושב שהגיע הזמן להגדיל את ההשקעות בחלק המנייתי באירופה, ולהקטין אותן מעט בארה"ב", כך מעריך אבי גזית, מנהל מחלקת Personal באי.בי.אי ניהול תיקים (אמבן), שחוזר להתארח במדור לאחר ארבעה חודשים. גזית מציין כי המלצה זו לא ניתנת "בגלל שאני חושש מהפסקת הרכישות של יו"ר הפד, בן ברננקי. הרי כל העולם יודע שזה יקרה, וזה גם מגולם ברובו בשוק.

"הכלכלה האמריקאית מספקת לנו נתונים טובים מאוד, אפילו בחודשי הקיץ שאמורים להיות חלשים עונתית. אבל", הוא מסייג, "הבעיה היא שהעולם כולו כבר ראה את הנתונים, והשוק האמריקאי כבר עלה. כלומר, לנתונים נוספים יהיה קשה בהרבה להפתיע לטובה את המשקיעים, וגם אם הם יהיו טובים, המחירים בשוק המניות כבר הגיעו לתמחור הוגן לעת עתה".

עם זאת גזית מדגיש כי "אני עדיין חושב שמדד ה-S&P נמצא במהלך רב שנתי של עליות, והורדת החשיפה היא טקטית בלבד. הנתונים באירופה בהחלט יכולים להפתיע לטובה, ואנו מתחילים לראות ניצנים לכך".

בעניין זה הוא מזכיר בין היתר את "הורדות הריבית, והציפיות שהריבית תישאר נמוכה לזמן רב, עליות במדדי אמון הצרכנים ומדד מנהלי הרכש".

עוד הוא מציין בעניין שוקי העולם כי "חלפו חודשים מלאי התרחשויות בשוק ההון ובכלכלה העולמית. השווקים המתעוררים ממשיכים לספק כותרות: משבר אשראי בסין, ירידה של מעל 20% במטבע הריאל הברזילאי וירידות חדות ברופי ההודי. ברוב המדינות הללו אנו רואים גם ירידות בשוקי המניות, יחד עם עלייה בתשואות איגרות החוב".

"לצמצם ההשקעה הקונצרנית"

בחזרה לצפי להפסקת תוכנית ההרחבה הכמותית של הבנק הפדרלי האמריקאי. גזית מציין כי ההודעה בנושא גררה את תשואות האג"ח ל-10 שנים לתשואה של יותר מ-2.9%, לעומת תשואות שפל של כ-1.5% לפני שנה - מהלך שגרם להפסדי הון משמעותיים באג"ח בחו"ל. "מדד איגרות החוב הקונצרניות בעלות דירוג השקעה בארה"ב (סימול LQD) ירד מתחילת השנה ב-7.2%", הוא אומר, "ומדד איגרות החוב של השווקים המתפתחים (סימול EMB) צנח בכ-13%".

לעומתם, מציין גזית, מדדי האג"ח הקונצרניות המקומיים, שבלטו עם עלייה של 3.8% במדד התל בונד 20, וטיפוס של 4.7% שרשם מדד התל בונד 40 מתחילת השנה.

עוד הוא מוסיף בעניין שוק החוב המקומי כי "החלק האג"חי מושפע מעליית התשואות באג"ח ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב. באחרונה אנו חווים תנודתיות רבה באפיק האג"ח הממשלתיות, ובעקבותיהן גם באג"ח הקונצרניות. המשך ירידות בתשואות האג"ח הממשלתיות יגרור ירידות באפיק הקונצרני, מה שעלול להכניס אותנו לסיכון מוגבר של פדיונות בקרנות הנאמנות".

"היום המרווחים של האג"ח הקונצרניות נמוכים מאוד", הוא מוסיף, "לא יהיה מי שיקנה את האיגרות הללו. לכן אני חושב שנכון לצמצם כעת מעט את ההשקעה הקונצרנית, ולעבור ל'בונקר' של איגרות חוב ממשלתיות קצרות".

בתוך החלק הקונצרני גזית ממליץ להתמקד "באג"ח בטוחות יחסית, בעלות שיעבודים, כדוגמת מזרחי טפחות 35 עם ביטחונות על פיקדונות, או אג"ח מעט מסוכנות יותר דוגמת אלבר י"ג, עם שיעבוד ראשון על כלי רכב".

מבין ההמלצות הקודמות של גזית, מניית עזריאלי התחזקה בארבעת החודשים האחרונים בכ-6%. "עזריאלי עדיין מומלצת בשל השקעות חדשות של החברה, שאמורות להגדיל את ה-NOI (הכנסות תפעולית. א.ל) בשנים הקרובות, נוסף על מאזן חזק (מינוף נמוך)", הוא אומר.

גזית מזכיר גם את מניית קבוצת דלק, ואומר כי "תחום האנרגיה מעניין והקבוצה עובדת בעקביות למימוש נכסים שהבשילו, דוגמת דלק US, ופועלת לצמצום הדיסקאונט על ידי ביטול השכבה של דלק אנרגיה דרך הצעת רכש".

לגבי המניות בחו"ל שאותן הזכיר, אומר גזית כי "אני עדיין חושב שיש פוטנציאל בנוברטיס, היא בעלת צבר גדול ומעניין עם תשואת דיבידנד של 3.3% הנסחרת במכפיל של כ-15. זו החזקה סולידית. את מניית Parmalat אני מציע להחליף במניית Suez Environment Company, חברת שירותים בתחומי מים, איסוף אשפה ומיחזור".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

מה עשו ההמלצות של גזית
 מה עשו ההמלצות של גזית

תיק ההשקעות המומלץ של אבי גזית
 תיק ההשקעות המומלץ של אבי גזית