"ההתקפה המתוכננת על סוריה גדולה משמעותית מהציפיות"

רשת ABC: מתוכנן מסע הפצצות מהאוויר באמצעות מפציצי B-52 ו-B-2, וכן שיגור כמעט 200 טילי שיוט ממשחתות בים התיכון ■ מקור בממשל: "ההתקפה הזו תגרום לצבא סוריה נזק גדול יותר בשני ימי הפצצות מאשר הנזק שגרמו המורדים בכמעט שנתיים"

המהלומה הצבאית שמתכנן ממשל אובמה להנחית על סוריה לאחר שהקונגרס יאשר את הפעולה, ואולי גם בהעדר האישור המובקש, תהיה גדולה משמעותית מהציפיות ותגרום לצבא סוריה נזק כבד הרבה יותר מכפי שסברו עד עתה. כך מסרה אמש (ה') רשת ABC.

על פי הידיעה, מתכנן צוות הביטחון הלאומי בבית הלבן מסע הפצצות מהאוויר שימשך לפחות יומיים, באמצעות מפציצים ארוכי טווח מדגמי B-2 ו-B-52, נושאי פצצות וטילים,שימריאו מבסיסים בארה"ב, ובאמצעות טילי שיוט מדגם "טומהוק", שישוגרו מארבע משחתות אמריקאיות במזרח הים התיכון. אוניות אלה נושאות כ-200 טילים ורובם צפוי להיות משוגר לעבר מטרות בסוריה. את הידיעה מסר כתב הרשת בבית הלבן, שמסקר את ועידת G-20 בסנט-פטרסבורג, רוסיה, שבה משתתף גם נשיא ארה"ב ברק אובמה.

גורם בכיר בצוות הביטחון הלאומי של הממשל אמר לרשת, כי ההתקפה המתוכננת תגרום לצבא סוריה נזק גדול יותר בשני ימי התקפה מאשר הנזק שגרמו המורדים לצבא סוריה בכמעט שנתיים של מלחמת אזרחים.

הידיעה מציינת, שהמבצע שמתכנן הממשל יהיה גדול בהרבה מכפי שניתן להסיק מהתיאור המרומז שהנשיא עצמו נתן לפי כמה ימים. אובמה ציין אז, שמתוכנן מבצע מוגבל, מעין יריית אזהרה, שתכליתה להתריע לפני את שליט סוריה בשאר אסד, "הפסק לעשות מה שאתה עושה".

על פי הדיווח, לו ההצבעה בבית-הנבחרים על אישור הפעולה היתה נערכת היום, המחוקקים היו מצביעים נגד מתן אישור. המספר המינימלי של צירים בבית-הנבחרים שנדרש לאישור ההתקפה, או נגד מתן האישור, הוא 217. לפי בדיקה של ABC, בשלב זה 217 צירים אמרו שיצביעו נגד האישור או שהם נוטים להצביע נגד.

הרשת מציינת, שסרטון וידיאו, שמראה כנראה הוצאה להורג של חיילי צבא סוריה בידי מורדים, וששודר הלילה ב-CBS, רק מקשה על ממשל אובמה לשכנע מחוקקים לאשר התקפה. המחוקקים חוששים, כי החלופה לאסד אינה טובה יותר ממנו.