חדשות הספנות

עסקים זה עניין של מחזוריות ושל שינוי - מי שמתעלם מכך רואה את כספו נשחק בהדרגה ■ סימן להתחזקות עולמית הוא התעוררותן של מניות הספנות

לפני כמה שנים, עם ההתאוששות ממשבר 2008, היינו צריכים "לאמר למניות" שהכל בסדר, העולם ימשיך להסתובב. היום, כאשר יש עדיין מי שרואים בהתאוששות שוקי המניות מחזה סוריאליסטי וממשיכים למלמל לעצמם "משבר" "משבר", נראה שהמניות לוחשות: "הכל בסדר". אנחנו אומרים זאת בשל המגמה עליה אנחנו כותבים כבר כמה שבועות, מגמת התחזקות מניות התשתית העולמית: חומרי גלם, תעשיה, טכנולוגיה. את היציאה מהמשבר הובילו מניות הצרכנות. המשקיעים ראו שהאמריקאים חוזרים לקנות וקנו את המניות האלו. היום מניות הצרכנות נחלשות. בעיננו המעבר הזה הוא סימן טוב. מקוסמטיקה לחיזוק שרירים, מאייפונים לתשתיות ענן. המהלך הזה יכול ללוות אותנו כשהנאסד"ק מטפס אל עבר השיא של כל הזמנים. הוא גם אולי מסביר איך ילכו הזהב והמניות יחדיו.

להתראות נוקיה

כאמור, אנחנו חושבים שיש להגדיל אחזקות גם במניות תעשיה. אחת האפשריות, אותה ניצלנו גם לקניון המניות, היא ABB. זו חברה שוויצרית ואנחנו גם מנצלים את זרימת הכסף לאירופה. אחרי דשדוש של כמעט שנה המניה ערוכה להמשך עליה. מהלך מעל 23 דולר יאשר את הבחירה בה. נישאר רגע באירופה וניפרד מנוקיה. מכרנו אותה השבוע מתיק קניון המניות ונראה כי הרכישה של חטיבת הסלולאר על ידי מייקרוסופט היא סימן לכך שהחברה הזו תמשיך לכיוון של העלמות. תזכורת לכך שאין להיצמד להשקעות. עסקים זה עניין של מחזוריות, של שינוי. מי שמתעלם מכך רואה את כספו נשחק בהדרגה.

עוד סימן להתחזקות עולמית הוא התעוררותן של מניות הספנות. גם במגאזין בארונ'ס פורסמה השבוע כתבה אוהדת למניות הענף.

אחת האפשרויות הסולידיות בענף היא DSX. המניה פרצה יפה למעלה ביום שישי ונכנסה למצב של מגמת עליה ארוכת טווח. יהיה נחמד לתפוס אותה סביב 11.5 דולר אם תתקן למטה.

התחזקות מניות הספנות ביחד עם בניית מגמת עליה במחירי הסחורות אותה ניתן לראות ב-ETF שסימונה DBA הם צירוף חיובי. ה-DBA סיימה להתהפך בתחתית ומכאן היא צפויה להאיץ בעליה.

בתל אביב חלש

בשוק המקומי נמשכת מגמת החולשה עליה הצבענו בשבוע שעבר. תל אביב 25 נבלם מתחת ל-1,190 ונראה כי פניו כלפי מטה. אנחנו ממשיכים להחזיק בדעה כי אין כרגע טעם להחזיק בהשקעה במדד (מי שהולך על מניה מסויימת מסיבות נקודתיות יכול להמשיך לעשות זאת) ובייחוד כאשר יש מניות עולות ואפשרויות פיזור מעבר לים.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.