ביהמ"ש ביטל היתרי בנייה לבניית אצטדיון כדורגל ברחובות

קיבל עתירה של קבוצת תושבים מרחובות נגד עיריית רחובות והוועדה המקומית נגד בניית אצטדיון כדורגל סמוך לשכונת וייסגל בעיר

בית המשפט קיבל עתירה של קבוצת תושבים מרחובות נגד עיריית רחובות והוועדה המקומית, וביטל היתרי בנייה שהוציאה עיריית רחובות לבניית אצטדיון כדורגל סמוך לשכונת וייסגל בעיר.

השופטת זהבה בוסתן קבעה כי ב-2009 העדיפה תחילה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רחובות להקים את האצטדיון במתחם הספורטק סמוך לשכונת "רחובות ההולנדית", אולם העתקתו לשכונת וייסגל נבעה אך ורק משיקולי בחירות ולחץ של תושבי "רחובות ההולנדית".

עוד קבעה בוסתן כי מדובר בשיקולים זרים פסולים שדחקו לצד את השיקול התכנוני, שאמור להיות העיקרי.

מדובר בעתירה שהגישו 87 תושבי רחובות, באמצעות משרד עו"ד עפר שפיר, בעקבות כוונת עיריית רחובות להקים אצטדיון כדורגל עירוני סמוך לבתיהם.

לטענת העותרים, כשפנו בתחילה לעירייה נדחו בטענות שונות ומתחמקות, ובדיעבד התברר להם כי הוועדה המקומית הוציאה היתרי בנייה להקמת מבנה אצטדיון, הכולל מבנה ענק של 3,700 מ"ר בנוי בגובה 16 מטר וכן מגרש חניה לבאי האצטדיון המגיע למרחק של 30 מטר מבתי המגורים.

בהמשך התברר לתושבים כי מלכתחילה התכוונה העירייה להקים את האצטדיון סמוך לשכונת "רחובות ההולנדית" הנחשבת לשכונה מבוססת, ואף אושרה בקשה להיתר לכך, אך בעקבות לחץ תושבי השכונה טרם הבחירות של 2009, החליטה להעתיק את האצטדיון לשכונת וייסגל, שהייתה אז בשלבי בנייה וטרם אכלוס.

התברר כי השטח שלגביו הוצאו ההיתרים מיועד להיות "פתוח לספורט", אך על-פי תוכנית בניין העיר לא הוקנו לו זכויות בנייה, ולא קיימת שום תוכנית המתירה הקמת אצטדיון כזה.

העירייה, בתשובתה לעתירה, טענה כי התוכנית מתירה הקמת מבנים, ואין בהיתרים משום חריגה ממנה, ככל שזו אינה מעניקה זכויות בנייה.

עוד טענה העירייה כי לעיר יש צורך אמיתי באצטדיון מקצועי לקבוצות הכדורגל העירוניות, וכי היא עמלה קשה לגבש הסכמה בין כלל קבוצות הכדורגל הפועלות בעיר. הסכמה זו הובילה לחתימת הסכמים בין העירייה ובין קבוצות הכדורגל וכן יזמי נדל"ן שונים, שמכוחם העירייה כבר הוציאה כספים, כך שביטול הקמת האצטדיון יסב לה נזק כספי.

השופטת זהבה בוסתן קיבלה את עתירת התושבים וקבעה כי החלטת העירייה להקים את האצטדיון סמוך לבתי העותרים "חרגה ממתחם הסבירות".

מעיריית רחובות נמסר: "בית המשפט דחה את טענת העותרים כי המקרקעין נועדו לשטח פתוח ולא להקמת מבנים, אך קבע כי יש צורך בהוראות בינוי על-פי הכנת תוכנית מפורטת. העירייה תפעל בהתאם להחלטת בית המשפט".