הופסק המו"מ בין אופטיקה הלפרין ומשרד הפרסום יהושע TBWA

באחרונה פורסם כי בין הצדדים מתקיים מו"מ מסחרי מתקדם לליווי השקת רשת חנויות אקספרס חדשה של אופטיקה הלפרין

הקשר בין משרד הפרסום יהושע TBWA לבין רשת אופטיקה הלפרין לא החזיק מעמד: שבועות ספורים לאחר שהצדדים היו במשא-ומתן מסחרי מתקדם לקראת הפקדת חלק מתקציב הפרסום של הרשת בידי משרד הפרסום, עלו היחסים ביניהם על שרטון.

כפי שנחשף ב"גלובס", אופטיקה הלפרין, שלא ממש נחשבה לחובבת משרדי פרסום, התכוונה להפקיד בידי יהושע את הטיפול בהחדרת רשת חנויות האקספרס החדשה. "מתנהל משא-ומתן עם משרד הפרסום יהושע TBWA בדבר בניית אסטרטגיה לרשת חנויות אקספרס חדשה, שהקו המנחה אותה הוא משקפיים תוך 60 דקות במחיר של עד 150 שקל", נמסר אז מהנהלת הרשת ל"גלובס", תוך ציון כי "הרשת עתידה לפתוח 15 סניפים בשנה הקרובה".

אולם, בשלב זה נראה כי לא יהושע TBWA יהיה זה שיסייע בהשקת הרשת החדשה, ולא ברור אם יעמוד מאחורי המהלך משרד פרסום כלשהו, שכן בעבר התבטא מנכ"ל הרשת יעקב הלפרין באופן בוטה ונחרץ נגד התקשרות עם משרד פרסום כלשהו, כשאמר: "אני לא מאמין שמשרדי הפרסום יכולים לתרום לנו. אנחנו עובדים מצוין גם בלעדיהם. עד היום לא נזקקנו לשירותיו של משרד פרסום, ואין סיבה שנתחיל היום. חבל לשלם על שירותיהם".

הלפרין טען אז כי הרשת לא מחפשת סיסמאות, שירים ונערות זוהר שמציעים משרדי הפרסום. "אנחנו רוצים לפנות לציבור המחפש איכות במחירים שווים לכל נפש," אמר, "וכדי להעביר מסר, כל שנדרש זה להגיד אותו בצורה ישירה".

ואכן, בהתאם לאסטרטגיה זו נמנעה הרשת כל השנים מלהתקשר עם משרד פרסום כלשהו, ופרסומיה היו מכירתיים וממוקדי מטרה, עם התמקדות במבצעים ובתועלת הקנייה.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של אופטיקה הלפרין עמד ב-2011 על כ-30 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2012 הושקעו כ-33 מיליון דולר, ומתחילת השנה עמד היקף ההשקעה במדיה של הרשת על כ-22 מיליון דולר במחירי מחירון.

מאופטיקה הלפרין נמסר בתגובה כי "היה משא-ומתן שלא הבשיל לכדי עבודה מעשית".

מיהושע TBWA לא נמסרה תגובה.