אמזון ו-HTC יפתחו יחד את הסמארטפון החדש של קינדל

דוח חדש מגלה: המכשיר יושק ב-2014 עם פלטפורמת אנדרואיד משופרת ■ HTC מנהלת מו"מ על ייצור של 3 סמארטפונים עבור ענקית הקמעונאות

אמזון וחברת HTC משתפות פעולה בתכנון ה"טלפון החכם של קינדל", כך עולה מדוח חדש. יצרנית הטלפונים, הנתונה בקשיים, מנהלת מו"מ על ייצור של שלושה סמארטפונים עבור ענקית הקמעונאות.

מתוך שלושת המכשירים, ששמם לא נמסר, אחד מצוי "בשלבים מתקדמים של פיתוח" - ככל הנראה, מדובר במכשיר שקיבל את שם הקוד Smith - כך דווח ב"פייננשל טיימס". אולם, רוב הסיכויים שהמכשיר לא יושק עד לשנת 2014, בהנחה שאמזון תדבק בתוכנית הנוכחית שלה.

טרם ברור כיצד ייראו שלושת המכשירים ואילו תכונות יהיו להם. קו המוצרים Kindle Fire של אמזון החל עם חומרה בעלות נמוכה כדי שהחברה תוכל למכור את המוצר בזול, תוך הבנה כי היא תפצה על כך בעתיד באמצעות מכירות עתידיות של ספרים אלקטרוניים, תוכן טלוויזיוני, מוזיקה, סרטים ומוצרים אחרים.

אולם מאז, החברה גילתה יותר אגרסיביות בחומרה שלה. ה-Kindle Fire HDX, שהושק לא מזמן, הוא דוגמה טובה לכך, שבו אמזון דוחקת את גבולות היכולת של פלטפורמת האנדרואיד למחשבי טאבלט מבחינת הרזולוציה של המסך ומהירות המעבד.

מה שנותר עקבי אצל אמזון הוא האופן שבו היא משתמשת באנדרואיד כדי להתאים אותה לצרכים שלה. היא משנה את מערכת ההפעלה של גוגל בכל רמה, ומשלבת בה את שירותי ההורדות והסטרימינג של אמזון. היא צפויה לנקוט את אותה שיטה בכל טלפון חכם מתוצרתה. היא צפויה להמשיך ולהגביר את האינטגרציה עם שירותי האונליין ואת יכולות הסינכרוניזציה בין המכשירים.

אם המידע נכון, מדובר בחזרה לעבר הישן והטוב מבחינת HTC, שהחלה את דרכה כיצרנית ODM (המייצרת מכשירים עבור מותגים אחרים), וייצרה מכשירי טלפון לא ממותגים (white label) עבור מפעילים ומותגים אחרים. עם ההשקה של אנדרואיד, החברה ניסתה לקדם את שמה שלה, ולמשך זמן מה הייתה ככל הנראה היצרנית המוכרת ביותר של מכשירי טלפון מבוססי אנדרואיד.

אולם במהלך 18 החודשים האחרונים, החברה התקשתה להתחרות עם סמסונג, שכן לסמסונג יש תקציב שיווק גדול בהרבה והיא הציפה את החנויות עם מספר עצום של מכשירים.

"אנחנו מאוד ממוקדים בבניית המותג שלנו", אמר מנהל השיווק הראשי של HTC, בן הו, בתגובה לשמועה, על אף שהוא סירב לדון באמזון באופן ספציפי. "כמו כן אנחנו מאוד פתוחים למיתוג משותף ולשיתוף פעולה עם מפעילים ועם מותגי טכנולוגיה אחרים".

ניסויים במסכי תלת ממד

השמועות על טלפון מתוצרת אמזון שבו ועלו בחודש שעבר, ונשמעו טענות שההשקה תתרחש עוד השנה ושהמכשיר יוצע חינם, ללא חוזה או הסכם. אולם אמזון מיהרה לפטור את השמועה, וטענה כי אין היא מתכננת להשיק טלפון השנה ושאם היא אכן תעשה זאת, רוב הסיכויים שהוא לא יינתן חינם.

עוד בשנת 2012, היו שמועות לגבי טלפון בגודל 4-5 אינץ', המבוסס על פלטפורמת האנדרואיד, כמו גם שמועות שחברת Foxconn תייצר את המכשיר. מוקדם יותר השנה, הופסק פיתוחם של שני מכשירים, בטענה שאמזון עורכת ניסויים עם מסכי תלת ממד ללא משקפיים ומערכות בקרה העוקבות אחר תנועת העין.

הפעם, המדווחים מתוך החברה מצביעים בזהירות על כך כי ייתכן שאמזון תשנה את תוכניתה או תוותר על מכשירי הטלפון בכלל. למרות זאת, יש צפי להיצע גדול של חומרה מצד הקמעונאית לקראת החגים, כולל סטרימר של מדיה ששמו, על פי השמועות, Amazon Firetube. על פי השמועות, המכשיר נמצא בדרכו לשוק כדי לתמוך בפונקציונליות של מסך טלוויזיה שני המוצעת על גבי ה-Kindle Fire HDX.