מקאן-אריקסון זכה בתקציב הפרסום של AIG

גבר על משרד הפרסום ראובני-פרידן שהתמודד מולו במכרז ■ ב-2012 עמד היקף התקציב של AIG על 19.1 מיליון דולר במחירי מחירון

הישג ראשון משמעותי למנכ"ל מקאן-אריקסון ריצ'י האנטר: ל"גלובס" נודע כי מקאן זכה במכרז על תקציב הפרסום של AIG. מולו התמודד על התקציב משרד הפרסום ראובני-פרידן.

ב-2012 היקף התקציב של AIG עמד על 19.1 מיליון דולר במחירי מחירון.

כזכור, רק לפני כשנה סער שוק הפרסום כשאת תקציב הפרסום של AIG לקח משרד פרסום קטן יחסית - משרד הפרסום LEAD, שגבר במכרז על משרדים גדולים וחזקים ממנו כגון ראובני פרידן וברוקנר נטע יער. התקציב יצא למכרז לאחר שהמשרד שטיפל בו במשך 7 שנים, זרמון-גולדמן, נקלע למשבר עמוק שכמעט ולא הותיר ברירה בידי קברניטי החברה אלא להכריז על פרידה.

ההתמודדות של LEAD על התקציב הייתה רחוקה מלהיות מובנית מאליה, לא רק בגלל שמדובר במשרד קטן יחסית למתמודדים האחרים, אלא בעיקר לאור העובדה שמשרד הפרסום אדלר-חומסקי, בעל השליטה ב-LEAD, לא מחזיק בתקציב ביטוח כלשהו, ולכן אפשר היה להניח כי ישאף להתמודד על תקציב AIG. אבל בקבוצת אדלר חומסקי סברו אז כי סיכוייו של LEAD לזכות במכרז גבוהים משלהם, פינו את השטח - והמשרד אכן זכה.

זמן קצר לאחר כניסת LEAD למערך הפרסום של החברה נעשה שינוי כולל בשפה התקשורתית שלה. עד אז הוביל את הקו הפרסומי השחקן אבי קושניר - זאת למרות שמדובר בחברה בינלאומית שהחיבור בינה לבין פריזנטור מקומי לא היה ברור לכולם. את מקומו של קושניר לא תפס פריזנטור אחר אלא שורה של מפורסמים, שהביאו כל אחד בדרכו את הרעיון של "הכול בקונטרול".

גם המתחרים בביטוח ישיר החליפו באותה תקופה משרד פרסום ושפה פרסומית: את מקומו של שלמור-אבנון-עמיחי תפס משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, ואת מקומם של הזמרים שכיכבו בשנים הקודמות בפרסומות החברה תפסו שתי יונים מונפשות בדיבוב של טל פרידמן ואלי פיניש.

לפחות במבחן מדד הזכורות והאהובות הצליחה השפה התקשורתית של ביטוח ישיר באופן משמעותי יותר. אבל נראה כי מה ששיחק לרעתו של משרד הפרסום LEAD הוא הגורם הקלאסי בתזוזות של תקציבי פרסום בישראל: שינויי פרסונאלי בצמרת AIG. לחברה מונה לאחרונה מנכ"ל חדש, שי פלדמן, שהחליט לבחון מחדש את מערך הפרסום של החברה.

בחברה כיוונו אמנם למכרז שישתתפו בו יותר משרדי פרסום - אם כי מראש כיוונו למכרז מצומצם המכוון למשרדים גדולים. בסופו של דבר התמודדו על התקציב רק מקאן וראובני.

בעיני רבים נחשב ראובני-פרידן כפייבוריט לזכייה, שכן שי פלדמן, מנכ"ל AIG, וזיק קורן, מנכ"ל משותף בראובני-פרידן, עבדו יחד בעבר כשקורן עבד במשרד זרמון-גולדמן.