עונת הדוחות בוול סטריט; "עדיין אופטימיים לגבי ההמשך"

מחר צפויה אפל לפרסם את תוצאותיה ובהמשך השבוע יפרסמו דוחות ויזה, פייסבוק, ג'נרל מוטורס ואקסון מובייל

עונת הדוחות בוול סטריט נמצאת בעיצומה ונכון להיום המשקיעים והאנליסטים מופתעים לטובה, וזה משתקף כמובן במדדי המניות. מדד ה-S&P 500 זינק במהלך השבוע האחרון לשיא חדש.

243 מהחברות במדד ה-S&P 500 דיווחו עד יום שישי וכ-68% מהחברות שדיווחו היכו את התחזיות בשורה התחתונה וכ-54% היכו בשורה העליונה, בהכנסות.

השבוע צפויות לפרסם תוצאות עוד כ-25% מהחברות במדד, מה שכמובן ישפיע על המסחר, לצד נתוני מאקרו ואירועים נוספים. מחר (ב') צפויה אפל לפרסם את תוצאותיה ובהמשך השבוע יפרסמו דוחות ויזה, פייסבוק, ג'נרל מוטורס ואקסון מובייל.

"אנחנו לא חושבים שתחול האצה בקצב צמיחת הרווחים אלא שיהיה שיפור הדרגתי ומתון", אומר לרוייטרס Steven Wieting, אסטרטג בסיטי. "אנחנו עדיין אופטימיים לגבי ביצועי המניות בשנה-שנתיים הקרובות, למרות העלייה החדה יחסית מתחילת השנה".

לגבי תוצאות הרבעון הרביעי האנליסטים העריכו לפני כשבוע צמיחה ממוצעת של כ-10.3% ברווחי החברות וכעת הצפי עומד על כ-9.5%. הצפי הזה עשוי להתמתן עוד לאחר ששאר החברות יפרסמו תוצאות וההנהלות יפרסמו תחזיות להמשך.

באמצע השבוע תחול פגישת ראשי הפד ולאחריה תתפרסם המדיניות המוניטארית, כשהצפי הוא להמשך רכישות אג"ח בקצב הנוכחי על רקע הפארסה השלטונית האחרונה. הקונצנזוס בשוק בכל הנוגע לתוכנית רכישות האג"ח של הפדרל ריזרב (QE3) מצביע על כך שלפני 2014 לא יהיה שינוי בקצב הרכישות. ההתאוששות האיטית יחסית של הכלכלה, השיתוק בממשל והשיבושים בנתונים הכלכליים בעקבות כך - כל אלה תורמים למסקנה שבחודשים הקרובים לא יבצע הבנק המרכזי כל שינוי. וגם כך, יש מי שמאמין שאפילו מארס 2014 הוא תאריך קרוב מדי.

יש לזכור שכאשר הכריז הפד על התוכנית לראשונה, אחת מהגדרותיו הייתה שהוא מחוסר תאריך יעד לסיום התוכנית. היעד היה: הבראת הכלכלה, הורדת שיעור האבטלה לרמה מספקת, של 6.5% (היום: 7.2%), וייצוב האינפלציה על 2.5% (היום: 1.5%).