דוח חניה באילת ב-100 שקל צמח תוך שנה וחצי ל-712 שקל

מנהלת הכנסות באגף רישוי ואכיפה אישרה לגובים "להשתמש בכוח סביר ולפרוץ בנוכחות שוטר ולהוציא לפועל את ההרשאה לתפוס ולמכור מטלטלין" ■ מוצדק?

בפעם הבאה שאתם מתפתים לחנות בכחול-לבן מבלי לשלם אגרת חניה כחוק מיד עם החניית הרכב (עבירת חניה 11/א/1) - כדאי שתחשבו שוב.

רכב השייך למטבחי שקל בע"מ חנה ב-9 באפריל 2012 ברחוב דרך הים באילת, וקיבל דוח חניה על סך 100 שקל. הדוח לא שולם, והנה, שנה וחצי אחר-כך, מאשרת מנהלת הכנסות באגף רישוי ואכיפה באילת לגובים "להשתמש בכוח סביר ולפרוץ למקום בנוכחות שוטר ולהוציא לפועל את כתב ההרשאה המקורי הנ"ל לתפוס ולמכור מטלטלין".

על הדרך ועל ציר הזמן, יש לציין, התנפח החוב המקורי במאות אחוזים, ועכשיו הוא עומד על 712 שקל: עוד 55 שקל על פיגורים ועוד 557 שקל הוצאות גבייה.

עו"ד יוסי כרמלי, המייצג את מטבחי שקל, טוען כי "לא ייתכן שבמדינה מתוקנת חוב פשוט של דוח חניה בסך 100 שקל יצבור ריבית מטורפת של 600% בשנה. זה אבסורד שרשות מקומית תעביר חובות זעומים לחברת גבייה מאיימת, שנוקטת בבריונות, ושכר-טרחתה לא פרופורציונלי לחוב. אותה עירייה יכולה הייתה לדוגמה לעקל את חשבון הבנק בגובה הקנס".

עד כמה שדבריו של עו"ד כרמלי נשמעים הגיוניים, אין ספק גם שכל המהומה הייתה נמנעת אם החייבים היו מבצעים פעולה אחת פשוטה עם קבלת ההודעה על החוב - משלמים, ובזמן.