רשת התכשיטים ג.ר.א.ס מוכרת את כל 24 הדוכנים

הרשת מחזיקה כיום גם ב-50 חנויות, שיישארו בבעלותה ■ הרוכשת היא קבוצת B&B, שתמתג את הדוכנים מחדש תחת השם SOUVENIR

רשת התכשיטים ג.ר.א.ס מוכרת 24 מתוך 74 הסניפים שהיא מפעילה היום לקבוצת B&B שבבעלות דורון לבנה ומשקיע זר - כך נודע ל"גלובס". העסקה כוללת את כל 24 דוכני התכשיטים שג.ר.א.ס מפעילה היום, ואינה כוללת את 50 החנויות שיש לחברה.

העסקה, המוערכת בסכום של כמיליון שקל עד למיליוני שקלים בודדים, תצא לפועל בתחילת דצמבר הקרוב. במסגרת זו יעברו כל דוכני ג.ר.א.ס מיתוג מחדש תחת השם SOUVENIR, וכל המוצרים שיימכרו יהיו של החברה הרוכשת, ללא קשר לג.ר.א.ס.

ג.ר.א.ס נמצאת בבעלות ארתור בוקסר. החברה כוללת הן את רשת ג.ר.א.ס והן את החברה הממשלתית למדליות, שבוקסר רכש בשנת 2008.

פעילות החנויות והדוכנים של ג.ר.א.ס שונה במהותה. בחנויות הרשת מוכרת תכשיטים במחירים גבוהים יותר וכן מוצרים רבים של החברה הממשלתית למדליות ומוצרי יודאיקה. לעומת זאת, בדוכנים הרשת מוכרת קו צעיר יותר ואופנתי, ורמת המחירים נמוכה יותר.

ברשת מסבירים כי הדוכנים נועדו לאפשר נגישות גבוהה יותר וקו צעיר ואופנתי הפונה גם לנערות.

על-פי הערכות בשוק, מחזור המכירות של ג.ר.א.ס עומד על 90-100 מיליון שקל בשנה, והפעילות מניבה רווח נקי של כ-6 מיליון שקל.

ללבנה יש ניסיון רב-שנים בענף כשכיר. בין היתר הוא ניהל את "פלאנט ג'ולרי", רשת דוכנים לתכשיטי זהב שפעלה בתוך המשביר לצרכן. לאחר מכן הוא הקים את חברת B&B, שהחלה לעסוק בייצור ובשיווק של תכשיטי זהב, והיא אחת הספקיות של רשת ג.ר.א.ס.

לדברי לבנה, לאחר השקת הרשת החדשה, בכוונתו לפתוח 4 דוכנים נוספים בתוך שנה. "עד כה שיווקנו לחנויות, ואנחנו במהלך אסטרטגי לצאת לדוכנים. אנחנו באים מתחום תכשיטי הזהב והיהלומים. נמכור זהב בזול, לא מבחינת המרכיב אלא מבחינת מחירי מכירה שיהיו עד 999 שקל. כמובן שיש לנו את הגג של עלויות היצור של התכשיטים", אומר לבנה.

- תמשיכו לספק תכשיטים לרשתות נוספות?

"כן, אך מה שאנחנו מייצרים לרשת אחת, לא נספק לרשת שנייה. אני מתחיל מההתחלה, אבל יש לי יתרונות, שאותם אממש בחודשים הקרובים".

- מי המתחרים שלכם?

"כולם. שוק התכשיטים בכללותו מגלגל 1.3 מיליארד שקל. מתוכם, תחום הזהב מגלגל מיליארד שקל, ותחום האופנה - 300 מיליון שקל. אנחנו נכנסים לשוק של 300 מיליון שקל, עם נגיעה קטנה במיליארד שקל. אני מסיר בפני רשת מגנוליה את הכובע, אבל אנחנו במגמה קצת שונה ממגנוליה. יש שוני בתמהיל ובשיטות העבודה, אם כי בגדול אנחנו עובדים על אותו פלח. גם אישה בת 70 וגם ילדה בת 5 תוכל למצוא תכשיט".

- מה הפוטנציאל?

"תלוי בנו. אם להערכתנו מגנוליה מוכרת 100 מיליון שקל בשנה, אני מאמין שתוך שנתיים נגיע למחזור של 50 מיליון שקל".