טיבי לרגב: "את פירומנית ועלולה לגרום לאינתיפאדה שלישית"

מהומה בוועדת הפנים של הכנסת ■ ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד): "אין הר הבית, זה משהו וירטואלי, יש רק מסגד אל אקצה" ■ זחאלקה לח"כ זבולון כלפה: "פשיסט, גזען, מתנחל" ■ ח"כ מוחמד בראכה: "מי שיבוא לחלל את מסגד אל-אקציה - ימצא אותנו שם"

מהומה פרצה היום (ב') בוועדת הפנים של הכנסת: במהלך דיון הנוגע לתקנות לתפילת יהודים בהר הבית, הודיע סגר השר לשירותי דת ח"כ אלי בן דהן, כי במידה שהרבנים הראשיים יאפשרו ליהודים שרבניהם פוסקים על חובת עלייה להר הבית, לעלות להר - תבחן הממשלה התקנת תקנות או הצעת "מחליטים" להסדרת הנושא. אלא שבתחילתו של הדיון הפריעו חברי כנסת ערביים וממפלגת מרצ לסגן השר והביאו להפסקות בדיון.

"אין הר הבית", קרא ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד). "זה משהו וירטואלי, יש רק מסגד אל אקצה". ח"כ אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל) קרא לעבר ח"כ מירי רגב (הליכוד-ביתנו), המכהנת כיו"ר הוועדה, כי היא "פירומנית" ואמר כי היא "עלולה לגרום לפריצתה של אינתיפאדה שלישית".

בעקבות הדברים, קם סגן השר בן דהן ויצא מהאולם. לאחר מכן, החרימו חברי הכנסת הערביים את הדיון ויצאו גם הם תוך שהם קוראים קריאות גנאי כלפי חברי כנסת יהודים. "פשיסט", קרא ח"כ זחאלקה לח"כ זבולון כלפה (הבית היהודי), "גזען, מתנחל".

לאחר מכן אמר ח"כ מוחמד בראכה (חד"ש) כי "מי שיבוא לחלל את מסגד אל-אקציה - ימצא אותנו שם". בתגובה על האירוע, ביקשה יו"ר הוועדה מירי רגב להעביר לוועדת האתיקה תלונה חריפה נגד חברי הכנסת הערביים שקראו קריאות גנאי.