מועמדים נוספים יוכלו להגיש מועמדות לתפקיד פרקליט המדינה

ועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה החליטה לאפשר בכל זאת למועמדים נוספים מקרב הפרקליטות ומשרד המשפטים להגיש את מועמדותם לתפקיד

ועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה החליטה לאפשר בכל זאת למועמדים נוספים מקרב הפרקליטות ומשרד המשפטים להגיש את מועמדותם לתפקיד, במטרה "להרחיב את מעגל המועמדים". כך התברר בתום ישיבת הוועדה, בראשות היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, הערב (ב').

החלטת הוועדה באה לאור מורת רוחו של וינשטיין מהעובדה שמבין כל אנשי הפרקליטות ומשרד המשפטים, הגיש רק מתמודד אחד את מועמדותו לתפקיד - והוא עו"ד שי ניצן, המשנה ליועמ"ש לתפקידים מיוחדים. כפי שנחשף ב"גלובס" אתמול (א'), וינשטיין הביע כעס על כך שהן האחים שוקי ומומי למברגר והן עו"ד אלי אברבנאל, שנחשבו שלושתם מועמדים ראויים לתפקיד, נמנעו מלהגיש מועמדות.

בישיבה היום, השנייה של ועדת האיתור, היו אמורים להיבחן שמות המועמדים שמילאו את טופסי המועמדות עד לתום המועד הרשמי להגשת מועמדויות, לפני כעשרה ימים. בנוסף היו אמורים חברי ועדת האיתור להחליט האם לפנות למועמדים נוספים ביוזמת הוועדה, ולהציע להם להתמודד על תפקיד פרקליט המדינה. אלא שהוועדה בחרה בדרך אחרת, וחידשה את פרק הזמן שבו מועמדים רשאים להגיש מועמדות בעצמם. חלון ההזדמנויות נפתח איפוא מחדש וייסגר בעוד שבוע. אז תבחן הוועדה את מלוא המועמדויות שהוגשו. מהודעת הוועדה הערב עולה כי בכל מקרה, אין בכוונת הוועדה ליזום פנייה מטעמה למועמדים נוספים.

ממשרד המשפטים נמסר כי "בתום דיון החליטה הוועדה פה אחד, כי יש מקום לחדש את תקופת הגשת המועמדויות לתפקיד. מטרת צעד זה היא להעשיר את רשימת המועמדים, ולאפשר את גיוונה, וזאת מבלי שנבחנו ונדונו המועמדויות שהוגשו לגופן. הוועדה לא מצאה מקום ליזום פניה אישית למועמדים. בתום תקופת ההארכה ייבחנו המועמדויות השונות, והוועדה תחליט מי מבין המועמדים יזומנו לראיון בפני הוועדה.

בוועדת האיתור מכהנים, לצד היועמ"ש וינשטיין המשמש יו"ר הוועדה, גם נציב שירות המדינה, עו"ד משה דיין; מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף; פרופ' אריאל בנדור, נציג האקדמיה; ועו"ד רחל תורן, נציגת ציבור. הוועדה אמורה לסיים את עבודתה עד סוף החודש. פרקליט המדינה הנוכחי, משה לדור, אמור לסיים את כהונתו עד מחצית חודש דצמבר.