הסטודנטים בבר-אילן מכריזים על "חרם הקפה הגדול"

"הגילדה", אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בר-אילן, פועלת להוזלת מחירי הקפה בקמפוס ■ מחר יקיימו הסטודנטים כנס חירום בו ידונו בדרכי המאבק

לסטודנטים באוניברסיטת בר-אילן נמאס לשלם על קפה יותר מהנדרש. בהובלת "הגילדה", אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בר-אילן, החל מהשבוע הבא יחל "חרם הקפה הגדול".

לטענת הסטודנטים, החרם ימשך עד למיצוי דרישות האגודה, ובהן הורדת המחירים בקפיטריות והתאמתם למחירים במוסדות אחרים, וקיום דיאלוג יחד עם האוניברסיטה לפיקוח על מחירון בכלל המסעדות והקפיטריות, בדומה למתרחש ביתר המוסדות האקדמיים בישראל.

מחר (ד') בשעה 17:00 ייערך כנס של הסטודנטים, בשיתוף עם האגודה, בו ידונו בדרכים למאבק הקפיטריות. התוכנית היא להתחיל את המחאה כבר ביום ראשון הקרוב.

מאגודת הסטודנטים נמסר כי "מצבם העגום של מחירי הקפיטריות בבר-אילן נשאר זהה לשנה שעברה, זאת בניגוד לסקר שביצעה האוניברסיטה, בו ניכר באופן ברור כי הסטודנטים אינם מרוצים משירותי ההסעדה בקמפוס. מחאת הסטודנטים נובעת השנה גם מכעס על האוניברסיטה, בכך שלא וידאה כי בעלי העסקים הפועלים בקמפוס יעניקו לסטודנטים מחירון מפוקח".

לטענת האגודה, "האוניברסיטה לא מילאה את חובתה בכל הקשור למינוי נציג לסטודנטים בוועדת המכרזים על מנת שישמור על האינטרס הסטודנטיאלי, ועל אף התעוררות צרכנית ברשתות שונות ובהשוואה למחירים במוסדות ההשכלה השונים, המחירים בבר-אילן נותרו גבוהים במיוחד".

בתחילת השבוע שלח מתן בר-נוי, יו"ר אגודת הסטודנטים בבר-אילן, מכתב לעופר שרגאי, מ"מ מנכ"ל האוניברסיטה, בו נכתב כי "על אף שיתוף-הפעולה הפורה בין האוניברסיטה לאגודה, נמצאנו חלוקים כבר קרוב לחצי שנה בהיבט הקפיטריות. למרות הדיאלוג המתמשך לא נרשמה כל התקדמות ממשית. כמי שאחראים על ייצוג הסטודנטים מול ההנהלה, הזהרנו פעם אחר פעם מפני הרגע בו נצא להפגין".

עוד נכתב כי "מחירי הקפיטריות אינם נגישים לכל כיס בבר-אילן. מרבית הקהל השבוי כאן מחפש מחירים נגישים, גם במחיר של התפשרות על סוג ואיכות המצרכים".

בר-נוי אף ציין כי "האגודה רואה בחומרה את בחירתו בשנית של זכיין הקפיטריות בקמפוס, חרף תוצאות הסקר המינהלי ששיקף את עמדת הסטודנטים השלילית כלפיו. יתר על כן, אנו מוחים על בחירת הזכיין בניגוד להסכמים קודמים וללא שיתוף האגודה כחברה במכרז ולכל הפחות כמשקיפה במכרז".