מדוע החזיק נפתלי בנט מלפפון כמשל לישראל?

בעת שדיבר על חשיבות החדשנות ויעילותה, אחז בידו מלפפון - ירק שבו כבר עשה שימוש בנאום ובסרטון בשבועות האחרונים

עם הבכירים שהשתתפו בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה באילת היום (ה') נמנה יו"ר "הבית היהודי", שר הכלכלה נפתלי בנט. בעת שדיבר על חשיבות החדשנות ויעילותה, אחז בידו מלפפון - ירק שבו כבר עשה שימוש בנאום ובסרטון בשבועות האחרונים.

"כאשר ידברו על ישראל, לא ידברו על קונפליקט, כי הסכסוך כאן כדי להישאר. לכן חשוב לשנות את הנרטיב, ושישראל תהיה קשורה ליותר מלפפונים על מטר מרובע. אנו מדינת הקונפליקט לעומת מדינת המגדלור", אמר בנט.

בנט הוסיף כי "אנו תקועים בשכונה שלפני שנתיים נקלע לאביב ערבי או חורף איסלמי, איך שתרצו, וזה הולך להישאר איתנו הרבה מאוד שנים, אולי גם 100 שנה. יש כאן סערה והיא לטווח ארוך. אנו צריכים להפוך ל'מגדלור של המזרח התיכון'. יש לנו ביטחון, חיבור היסטורי ומורשת יהודית וזה יסוד איתן. יש לנו בד.נ.א את הדבר הזה לעשות טוב ובעיקר לשנות".

באופן יוצא דופן, בנט החליט לשבח את הביורוקרטיה בישראל: "יש ביורוקרטיה, זה נכון, אבל הפקידים שלי במשרד הכלכלה הוכיחו שהם יודעים לזוז ופשוט מעולים. יש עוד כיס של מצוינות בשירות הציבורי חוץ מבמשרד שלי: נערי האוצר הם מדהימים. זה כיס של הצלחה ונכס אסטרטגי למדינה. כמובן שלעיתים הם טועים, אבל יש להם הסתכלות עניינית ללא עסקנות פוליטית, וברוך השם שהם שם".

בנט חזר על מחויבותו לשנות את מוקד העניין של היצוא הישראלי מאירופה למזרח ואמר כי "אני אובססיבי לגבי הודו וסין. צריכים לסגור נציגויות במערב אירופה ולפתוח במזרח".