יריב פילוסוף: "דנקנר לא יהיה בעל השליטה הדומיננטי שהיה"

פילוסוף, שנחשב למקורבו של דנקנר ומלווה את הקבוצה זה שנים רבות, מונה את החסרונות שהוא מוצא בהצעות של שתי הקבוצות האחרות

יריב פילוסוף, מנכ"ל פירמת הייעוץ גיזה זינגר אבן והיועץ הכלכלי לקונצרן, ומי שנחשב למהנדס של הסדר החוב שהגישה קבוצת גרנובסקי-דנקנר, יצא היום (ה') לתקשורת כדי לדבר על ההצעה שהגישה הקבוצה. פילוסוף, שנחשב למקורבו של דנקנר, ומלווה את הקבוצה זה שנים רבות, מונה את החסרונות שהוא מוצא בהצעות של שתי הקבוצות האחרות.

"בהצעה של בן משה יש תנאים מתלים, כמו למשל הוצאת כלל ביטוח ממנגנון הנאמנות, אישורים מהממונה על שוק ההון ותנאים מתלים פיננסיים עם נושי אי.די.בי פתוח, שלהערכתי לא יתממשו", הוא אומר.

- ומה לגבי אלשטיין?

"אי.די.בי פתוח צריכה לפחות 600 מיליון שקל בחודשים הקרובים בשביל לשמור על עצמה כעסק חי, אחרת היא תתחיל למכור נכסים בדיסטרס, זאת בהנחה שכלל ביטוח לא נמכרת. אלשטיין גיבה את ההצעה שלו בכ-350 מיליון שקל, והוא מסתובב בשוק ומחפש כסף", אומר פילוסוף. פילוסוף מבקש להדגיש גם כי קבוצת גרנובסקי-דנקנר, הפקידה את הסכום המזומן הגבוה ביותר מבין שלוש הקבוצות, כחצי מיליארד שקל.

- בוא נדבר באמת על ההצעה שלכם. מלבד חצי מיליארד השקל של אמבלייז, מהיכן יגיע שאר הכסף?

"יש התחייבויות של גופים רציניים כמו נוימן ונץ. יצחק דנקנר (אביו של נוחי, א' פ') הפקיד 51 מיליון שקל בקופת ביהמ"ש, ויש לו אופציה להשקיע 150 מיליון שקל. יש בידיו להביא סכומים אלו".

- ומה לגבי ויתור על פטור מתביעות עתידיות? לא ראינו את זה בהצעה.

"אני לא משפטן, אבל להבנתי הקבוצה ויתרה באופן מוחלט ומלא על תביעות עתידיות".

- מי בקבוצה שלכם ישלוט בפועל באי.די.בי ביום שאחרי?

"זה תלוי בהיקף הכסף שיושקע. דנקנר לא יהיה בעל השליטה הדומיננטי שהיה, מה לעשות".