"הפד יכריז על צמצום רכישות האג"ח בדצמבר"

באוקטובר נוספו 204 אלף משרות חדשות, וגם הנתונים של אוגוסט וספטמבר עודכנו כלפי מעלה ■ "אם הפד נאמן לגישתו הנסמכת על נתונים, אנחנו צפויים לקבל הודעה על צמצום הרכישות בפגישת ועידת השוק הפתוח בדצמבר"

נתוני התעסוקה לחודש אוקטובר הכו את וול סטריט בתדהמה, עם מספר כפול של משרות חדשות מכפי שנחזה תחילה. באוקטובר נוספו 204 אלף משרות חדשות, וגם הנתונים של אוגוסט וספטמבר עודכנו כלפי מעלה. כעת, יש אנליסטים שמאמינים שצמצום רכישות האג"ח של הפד כבר בדצמבר היא שוב אופציה ריאלית.

"אם הפד נאמן לגישתו הנסמכת על נתונים למדיניות המוניטרית, אנחנו צפויים לקבל הודעה על צמצום הרכישות בפגישת ועידת השוק הפתוח בדצמבר", אומר ג'ון ריידינג מ-RDQ Economics.

ניל אירווין מוושינגטון פוסט מציין כי הפד ירצה לראות עדות שמאוששת את הממצאים בדוח של נובמבר שלא יושפע מהשבתת הממשל, "אך זה חייב להפיח חיים בקרב הפד בדיון על צמצום הרכישות".

דברים דומים נשמעים מאנליסטים בבתי השקעות ובנקים נוספים, כמו דויטשה בנק, LPL Financial, CIBC WM Economics ו-TD Securities.

אנליסטים ב-Stone McCarthy Research מציינים כי "הפד ירצה ראות את נתוני נובמבר כדי לבדוק אם החוזק של 3 החודשים האחרונים נמשך. הם מאמינים כי הנתונים של נובמבר יהיו חזקים גם כן, מה שיתמוך עוד יותר בצעד שכזה כבר בדצמבר.

עם זאת, לא כולם ממהרים להסיק מסקנות כאלה. איאן שפרסדון מ-Pantheon Macroeconomics אומר כי "תרחיש הבסיס שלנו הוא עדיין שזה לא יקרה בדצמבר".