אין קופצים: אף חברה לא ניגשה למכרז ההלבשה של נבחרת ישראל

גם הספונסרית הנוכחית אדידס, שהשקיעה כ-25 מיליון שקל בנבחרת מאז 2008, החליטה שלא להגיש הצעה

במקביל לניסיונות לסגור את הסכם השיווק מול הטוטו, ההתאחדות לכדורגל מתקשה גם במציאת חברה מסחרית שתסכים להלביש את נבחרות ישראל. המכרז לאספקת ציוד והלבשת ספורט לנבחרת ישראל ולאיגוד השופטים נסגר ביום חמישי האחרון בצהריים, כאשר אף חברת הלבשה הפועלת בארץ או בחו"ל לא הגישה הצעה, בכלל זה הספונסרית העכשווית, חברת אדידס. גם פומה, שבין השנים 1997 ל-2008 הלבישה את נבחרת ישראל, לא רכשה אפילו את חוברת המכרז שעלתה 2,000 שקלים.

מכרז ההלבשה של נבחרות ישראל הוא אחד מהחשובים ביותר עבור ההתאחדות לכדורגל, ושווה להתאחדות כ-5 מיליון שקל בשנה.

בחמש השנים שחברת אדידס הלבישה את נבחרת ישראל ואת איגוד השופטים, היא התחייבה לספק מדי שנה ציוד בשווי של 4 מיליון שקל, ובנוסף 900 אלף שקל מדי שנה (סכום שעם ההצמדה למדד הסתכם ב-5 מיליון שקל ב-5 שנות החוזה); כמו כן, התחייבה אדידס להעביר תמלוגים של 10 אחוזים מכל מכירות החברה הנוגעות לנבחרת ישראל ובתנאי שהסכום לא יפחת מ-80 אלף שקל בשנה.

על-פי הידוע, תנאי המכרז הנוכחיים לא השתנו בהרבה, כאשר על הפרק קמפיין מוקדמות יורו 2016, שבו סיכויי העלייה של הנבחרת יהיו גבוהים יותר נוכח הגדלת מספר המשתתפות בטורניר הגמר מ-16 ל-24.

מנכ"ל אדידס ישראל, שלום מוליוב, אמר בתגובה: "אנחנו מונעים מתכתיבים גלובליים ולא תמיד הרצונות שלנו הם מה שהחברה הבינלאומית רוצה. בתנאי המכרז הנוכחיים, ביקשו מאיתנו שלא להשתתף". ההערכה היא כי לא נאמרה המלה האחרונה בהתקשרות בין ההתאחדות לאדידס בנושא.

מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה: "מספר גופים הביעו התעניינות באספקת ציוד ובמתן חסות לנבחרות ישראל, ובכוונת ההתאחדות לנהל מו"מ עם המציעים הפוטנציאליים".