משקיעים זרים יקימו מלון בבת ים בהשקעה של 550 מיליון ש'

מדובר בקבוצת משקיעים המאוגדת תחת השם "טופבן" הכוללת את מיכאל ספיאשווילי, וואלרי מרקוטנקו ודוד רפאלוב ■ המשקיעים רכשו את הקרקע, בשטח 11 דונם, לפני כ-4 שנים תמורת 20 מיליון דולר

קבוצת משקיעים זרים תבנה מלון על חוף הים של העיר בת ים בהשקעה כספית בגובה כ-550 מיליון שקל. מדובר בקבוצת משקיעים המאוגדת תחת השם "טופבן" הכוללת את מיכאל ספיאשווילי, וואלרי מרקוטנקו ודוד רפאלוב שרכשו את הקרקע הממוקמת בדרום מערב העיר בת ים לפני כארבע שנים בעבור כ-20 מיליון דולר (כ-74 מיליון שקל לפי שער הדולר בסוף 2009).

המשקיעים רכשו את הקרקע, בשטח 11 דונם, מקבוצת יהלומנים שהחזיקה בה מאז אמצע שנות ה-90 אז זכו במכרז של עיריית בת ים לרכישתה אולם לא הצליחו לקדם את בניית המלון. לצד המלון, sea hotel, שבנייתו צפוייה להסתיים בשנת 2017, נבנים היום עוד שני בתי מלון שיכללו יחד כ-1,200 חדרי מלון סך הכל.

נכון להיום נמצא המלון בשלבי בנייה התחלתיים, כאשר עבודות הדיפון והחפירה שבוצעו על ידי חברת סולל בונה נמצאים בשלבי סיום. לפרויקט היתר בנייה בתוקף ובקרוב עתידה להתחיל בניית קומת המסחר של המלון ובהמשך ייערך מכרז לבניית המלון כולו. מדובר במלון שעתיד להתנשא לגובה 26 קומות אותו תכנן האדריכל יהודה פייגין.

המלון עתיד לכלול 436 חדרים בגדלים שונים כאשר כ-40% מהן מעמידים היזמים למכירה כדירות נופש בהם יוכלו הרוכשים לעשות שימוש 3 חודשים בשנה ובשאר הזמן יהוו חלק מההיצע המלונאי.

לדברי נציג היזמים, עו"ד אילן ששון, עד כה נמכרו כבר כ-40 יחידות מלונאות ליהודים תושבי חוץ מאוסטריה, ונצואלה וארצות הברית בהיקף כספי של כ-45 מיליון שקל. "המכירה נעשתה ללא פרסום במחירי השקה", ציין ששון, "ובכוונתנו למכור עד 180 חדרים לרוכשים. על פי התוכנית העסקית בין 30% ל-40% ממימון הפרויקט יגיע ממכירת הזכויות לצדדים שלישיים והשאר מהון עצמי של המשקיעים".

עוד לדברי ששון, טרם נסגר לווי בנקאי לפרויקט והבנייה צפוייה להתחיל ממימון עצמי. המלון, 50 אלף מ"ר בנוי שטחו, עתיד לכלול גם חניון תת קרקעי עם 300 חניות וממרכז כנסים בשטח כ-2000 מ"ר. על העיצוב הפנימי של המלון הופקדו רוברטו מולון האיטלקי וחברת HBA לונדון.

60% מחדרי המלון הצפויים להיבנות יהיו בשטח 32 מ"ר עם מרפסת בשטח 12 מ"ר ותג המחיר שלהן עומד על החל מ-1.5 מיליון שקל. שאר חדרי המלון יהיו סוויטות בשטחים שבין 64 מ"ר עם מרפסת בשטח 24 מ"ר ועד 80 מ"ר עם מרפסת בשטח 30 מ"ר. תג המחיר של סוויטות אלו יעמוד על בין החל מ-3.35 מיליון שקל לסויטה הקטנה יותר ועד החל מ-4.15 מיליון שקל לגדולה יותר. עוד לדברי נציג היזמים, נכון להיום מתקיים משא ומתן מול מספר רשתות מלון שיפעילו את הנכס, ועל פי התכנון, מחיר חדר ללילה לאדם ינוע סביב 220 יורו ללילה ל-280 יורו לאדם ללילה.

יזמי קבוצת 'טופבן' אינם עוסקים בנדל"ן וזוהי השקעת הראשונה בתחום זה. ספיאשווילי הוא יהודי המתגורר בישראל וארה"ב שעיקר עיסוקו הוא בתחום היהלומים, מרקוטנקו הוא משקיע ממוצא רוסי אשר בעבר היה מבעלי המניות של חברת גזפרום אותן מימש ועיקר עיסוקו בתחום הכרייה של המחצבים הטבעיים. רפאלוב, גם הוא יהודי, מתגורר ברוסיה ועוסק ביהלומים וכרייה של מחצבים טבעיים.