חברות הענק ישקיעו בישראל 1.8 מיליארד שקל ב-5 שנים

טבע תשקיע מאות מיליוני שקלים - בעיקר במו"פ ■ גורם ברשות המסים: "יש תרומה עצומה מחוק הרווחים הכלואים. זה לא השקעות פיננסיות שילכו לחו"ל" ■ וגם: הורידו את המצגת המיוחדת של טבע להסבר התועלת בהטבות המס

חברות הענק שקיבלו הטבות מס ושחררו רווחים כלואים התחייבו להשקיע 1.8 מיליארד שקל במשק הישראלי ב-5 השנים הקרובות.

גורם ברשות המסים אמר הבוקר ל"גלובס" כי "החוק מחייב את חברות הענק בהשקעות עתק בישראל, ועכשיו מדינת ישראל תרוויח השקעות בשכר עבודה, בציוד המכונות ומחקר ופיתוח. יש תרומה עצומה מחוק הרווחים הכלואים, הרבה תועלת כלכלית ותרומה לצמיחה, לתעסוקה, למדינה, בשנים הקרובות, וזה חשוב מאוד. זה לא השקעות פיננסיות שילכו לחו"ל, יש להם כרגע מחויבות בהיקפים של מיליארדים, כמעט שני מיליארד שקל השקעה במשק הישראלי".

המצגת המיוחדת של טבע: כך מסבירים בחברת התרופות את התועלת בחוק עידוד השקעות הון

טבע, כיל וצ'ק פוינט - יחד עם חברות אחרות וקטנות יותר - הודיעו ביומיים האחרונים על שחרור רווחים כלואים בעשרות מיליארדי שקלים וישלמו מסים של 4.3 מיליארד שקל. עיקר התשלום יבוצע ע"י טבע, ששחררה רווחים של 33 מיליארד שקל ותשלם 2 מיליארד שקל מס.

כעת, טבע מתכוונת להשקיע מאות מיליוני שקלים בשנים הקרובות בישראל, בעיקר במחקר ופיתוח. השקעה זו אינה עומדת בסתירה עם תוכנית ההתייעלות של החברה במסגרתה יפוטרו כ-5,000 עובדים בעולם, מהם מאות בישראל, שכן לצד הקיצוצים בהוצאות בטבע מתכוונים להמשיך במו"פ על מנת לייצר מנועי צמיחה בעתיד.

"בהתאם לדרישות החוק ובנוסף לתשלומי המס האמורים, טבע תשקיע עוד מאות מיליוני שקלים בישראל בשנים הקרובות במפעלים (ובפרט הרחבת מפעל התרופות בהר חוצבים שבירושלים), רכוש קבוע באזורי פיתוח, פעילות מו"פ והקמת הרשת הלאומית של טבע למצוינות בחקר מדעי המוח, הנוירולוגיה והפסיכיאטריה (NNE)", מסרה טבע.

רווחים כלואים
 רווחים כלואים