קרדן NV מוכרת את החזקותיה ב-GTC פולין ב-160 מ' אירו

הרוכשת היא קרן Lone Star Real Estate ■ המנכ"ל שוקי אורן: "מכירת המניות ב-GTC פולין היא צעד גדול עבור קרדן בהתמודדותה עם מצב הנזילות שלה"

קרדן אן.וי. דיווחה הבוקר (א') כי חתמה על הסכם למכירת מלוא החזקותיה (27.75%) -GTC פולין לקרן Lone Star Real Estate תמורת 160 מיליון אירו. התמורה משקפת ל-GTC פולין שווי הגבוה בכ-1.4% משווי השוק הממוצע של המניה בבורסה לניירות ערך בוורשה בשלושת החודשים האחרונים.

במועד סגירת העסקה, אשר צפויה להתבצע בימים הקרובים, תעביר Loan Star לנאמן את מלוא סכום התמורה בסך של 160 מליון אירו. התמורה תשולם בשני שלבים: בשלב הראשון, שיתקיים במועד הסגירה, יעביר הנאמן סך של 150 מליון אירו במזומן. השלב השני יחול ביום 13 בדצמבר 2013 ובמועד זה, תעמוד ל-Loan Star האופציה לשלם את יתרת התמורה, בסך של 10 מליון אירו במזומן או לחילופין, להעביר לחברה אגרות חוב (סדרה א') ואגרות חוב (סדרה ב') של החברה (ביחס של 20%-80%, בהתאמה), אשר השווי ההתחייבותי שלהן (ערך הפארי) הינו 14 מיליון אירו, או להעביר חלק מיתרת התמורה במזומן וחלק באגרות חוב כאמור.

שוויה של GTC פולין בספרי החברה עומד על 194 מליון אירו נכון לסוף הרבעון השני. ההשלכות החשבונאיות של הסכם הרכישה על תוצאותיה הכספיות של החברה ברבעון השלישי והרביעי לשנת 2013 עדיין נבחנות.

החלטת קרדן למכור את הנכסים נובעת, בעיקר, מצרכי הנזילות שלה לקראת הפירעונות הקרובים של תשלומי קרן וריבית של אגרות החוב של החברה, אשר צפויים להתבצע בחודש פברואר 2014 ובחודש פברואר 2015.

מנכ"ל קרדן NV שוקי אורן ציין כי "אנו מסיימים בהצלחה רבה מהלך מכירה מורכב בשוק אתגרי במיוחד. מכירת המניות ב-GTC פולין היא צעד גדול עבור קרדן בהתמודדותה עם מצב הנזילות שלה. קרדן תמשיך להתמקד בפעילות בתחומי הנדל"ן ותשתיות מים בשווקים מתפתחים, בהם יש צפי לצמיחה גבוהה משמעותית מאשר בשווקים המפותחים".