האם לקראת סוף עידן ה-QE כלכלת ארה"ב תיבלם?

בדיון "ארה"ב במלכוד הריבית האפסית", שיתקיים בוועידת ישראל לעסקים 2013 של "גלובס", ישתתפו כלכלנים בולטים ביותר

ההתאוששות הכלכלית העולמית החלה לתת את אותותיה וסימניה, ולדחוק הצידה את תרחישי האימה של השנה-שנתיים האחרונות. כלכלת ארה"ב, שהובילה את ההתאוששות, הצליחה להחזיר לצרכן האמריקאי את תחושת הביטחון, ונכונותו כי ניתן להמשיך לצרוך ולהוציא כספים. מגמה זו ממשיכה, בעקבות ארה"ב, לחלחל גם אל שאר כלכלות העולם.

אחת הסיבות להתאוששות בארה"ב היא הפעלת תוכנית ההרחבה או ההקלה הכמותית, ה-QE3, שבמסגרתה רכש הבנק הפדרלי (הפד) אג"ח מגובה משכנתאות לצורך שיפור מצב הכלכלה. השאלה כעת היא - האם לקראת סוף עידן ה-QE3 תשתנה המגמה? האם קיצוצים והעלאות המיסים יבלמו שוב את הצמיחה ואת התפתחות הכלכלה האמריקאית; והאם משבר פוליטי סביב המדיניות הפיסקאלית העתידית יכניס את ארה"ב ל-Dubble Dip (מיתון כפול) נוסף?

בדיון "ארה"ב במלכוד הריבית האפסית", שיתקיים בוועידת ישראל לעסקים 2013 של "גלובס", ישתתפו כלכלנים בולטים ביותר ובהם פרופ' טיילר כוהן, מהכלכלנים האמריקאים המשפיעים בעולם ופרופסור לכלכלה באוניברסיטת ג'ורג' מייסון; ד"ר נרימאן בהראבש, כלכלן ראשי IHS; פרופ' ריצ'ארד ה.קלרידה, יועץ אסטרטגי בינלאומי לחברת PIMCO, לשעבר סגן שר האוצר האמריקאי למדיניות כלכלית2002-2003; פרופ' סטיב קין, פרופ' לכלכלה ולמימון, אוניברסיטת מערב-סידני.

מנחה המושב: ערד ניר, עורך חדשות החוץ, ראש דסק החוץ בחדשות ערוץ 2.

ועידת ישראל לעסקים 2013 של "גלובס", הוועידה העסקית השנתית הגדולה בישראל, תתקיים השנה בסימן "הכלכלה הגלובלית ב-2014" . זהו האירוע הכלכלי החשוב והיוקרתי בישראל המפגיש בין כל מקבלי ההחלטות, אנשי העסקים, אנשי ממשל ואקדמיה, בכירי המשק והכלכלה, חוקרים, דוברים ומשלחות מהארץ ומהעולם. בוועידה יועלו הניתוחים והתובנות של בכירי הכלכלנים והאקדמאים, אנשי עסקים וקובעי מדיניות מהארץ והעולם.