חומה ומגדר

הסרט "סלבס מחוץ לארון" מדבר על ימי חומה ומגדל של הקהילה

"סלבס מחוץ לארון", ב' 23:00, "יס דוקו"

נתחיל בזה שאני חייב לערוץ הדוקו של הלוויין קרדיט מהשבוע שעבר: בטעות הפניתי את הקוראים לסרט "וטרנים" בערוץ 8, ולא לערוץ 8 של הלוויין, כלומר ל"יס דוקו". ועכשיו לענייננו, ולסרט שמתעסק במלחמה לקבלת ההומוסקסואלים בחברה. האמת? בסרט קוראים להם לה"טבים, כדי שיכללו את כל הקבוצות שנמנות עם מה שמקובל לקרוא לו "הקהילה", אבל אני סבור שקבוצת אנשים שהדעה הקדומה לגביה מייחסת לה יצירתיות, צריכה למצוא לעצמה שם קליט יותר. חלק ניכר מהמרואיינים לסרט הזה מוכרים היטב לצופים: למשל סינתיה ניקסון מ"סקס והעיר הגדולה", ניל פטריק האריס שהתפרסם דווקא כגילום דמותו של בארני רודף הנשים ב"איך פגשתי את אמא" וכמובן, איך אפשר בלי אלן דג'נרס, מי שבעטה חזק לכל הכיוונים עד שהפכה ל"מאמי" של נשות ארצות-הברית. בסרט הזה הם מגוללים את תולדות יחסיה של אמריקה השמרנית עם הקהילה: קצת אבחנות לגבי ימינו ולא מעט סיפורים מהעבר הקרוב-יחסית, ימי חומה ומגדל של הקהילה (או שמא מוטב לומר "חומה ומגדר"). מעניין.

מסע בזמן

"חצות בפריז", ב' 23:30, "הוט גולד" ו "יס 1"

האמת היא שלא דייקתי בשעה: אצל צופי הלוויין הסרט הזה יתחיל ב-23:29, בעוד שאצל צופי הכבלים רק ב-23:35, אבל תודו שזה די מוזר שאותו הסרט בדיוק משודר בשתי הפלטפורמות באותה השעה, משהו שקורה לאחרונה לא מעט: בלוויין גומרים לשדר מרתון של סרטי ג'יימס בונד, והופ, בכבלים משדרים את אותו המרתון בדיוק, רק מהסוף להתחלה. אבל בואו ונעזוב את יחסי הכוחות בין ערוצי הסרטים השונים, ונתמקד בסרט היפה הזה של וודי אלן.

מעשה בתסריטאי אמריקני (אוון ווילסון), שמגיע עם ארוסתו ועם משפחתה האמידה לעיר האורות, שבה הוא מגלה פתח שלוקח אותו למסע בזמן וגורם לו לזגזג בין פריז הבוהמיינית לבין פריז של ימינו ולמערכת היחסים הנוכחית שלו, שהופכת מרתקת פחות ופחות לנוכח העושר התרבותי (והרומנטי) שמציע לו העבר. על הרצף של "ויקי כריסטינה ברצלונה" ועד "לרומא באהבה", הרי ש"חצות בפריז" הוא בעיניי אולי הטוב שבין הסרטים המוקדשים לערים שונות ברחבי העולם. עתה רק נשאר לראות מתי יטה הגאון הנוירוטי חסד לארץ אבותיו ויעשה סרט דומה על תל-אביב.