מוטי בן משה נחוש לחבור לאלשטיין: יגיש ערעור לעליון

(עדכון) - למרות שבית המשפט דחה את בקשת אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה לאחד כוחות - ההצעה הזו הוצגה במסגרת אסיפת הנושים של מחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות ■ האסיפה הסתיימה

אווירה מתוחה ועימותים נרשמו היום (ב') באסיפת הנושים המקדימה של מחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות. למרות שבית המשפט דחה היום את בקשת אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה לאחד כוחות להגשת "הצעה מנצחת, שמעניקה את ההחזר הגבוה ביותר לנושי אי.די.בי בכל תרחיש אפשרי ובוודאות מלאה", ההצעה הזו הוצגה במסגרת אסיפת הנושים על ידי עו"ד רענן קליר.

הנושים אמורים להצביע על לא פחות מארבע הצעות: שתי החלופות להצעה של קבוצת גרנובסקי-דנקנר, הצעת אלשטיין והצעתו של בן משה, ולמרות שזה מה שמשתמע מהחלטת ביהמ"ש עדיין מוצגת ההצעה המשותפת בפני מחזיקי האג"ח.

במהלך האסיפה התגלעו חילוקי דעות קשים. הקבוצה המאוחדת של אלשטיין ובן משה שהתחילה להציג את ההצעה המאוחדת עלתה לשאת דברים, אך עו״ד אמיר ברטוב המייצג את החברה הבת - אי.די.בי פתוח התנגד. עו״ד נועם שרון המייצג את נציגות אג"ח אי.די.בי אחזקות אמר לו בתגובה: ״אתה אורח - תתנהג בהתאם״. עו״ד מורן מאירי, הנאמן של סדרה ד, המחזיקה בכ-80% מהחוב של אחזקות, קם ואמר שזה לא מקובל עליו.

עם זאת עו״ד רענן קליר המשיך להציג את ההצעה, ואילו ברטוב המשיך בהבעת התנגדותו להמשך הצגת ההצעה,ואז התחיל בין השניים עימות. קליר שאל אותו: "את מי אתה מייצג?" ועו"ד איתן אפשטיין המייצג את קבוצת דולפין בראשות אלשטיין פנה אל ברטוב וטען בפניו "איך אתה בתור עו"ד של אי.די.בי פתוח מייצג פה עמדות של אי.די.בי אחזקות בלי לשים לב לניגוד העניינים".

בנקודה זו ביקש המשקיף החיוצוני בחברה, עו"ד חגי אולמן, להפסיק את האסיפה לצורך התייעצות, אך הנאמנים מירב עופר אורן מהרמטיק ויוסי רזניק מרזניק פז נבו סרבו וממשיכים בכל זאת באסיפה.

לאסיפה הגיעו מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין כשהוא מלווה באנשיו: שאול צאנג ושלום לפידות. הארבעה התיישבו זה לצד ושידרו אחדות. בן משה ציין כי עדיין לא נאמרה המילה האחרונה וכי בכוונתו להגיש עוד הלילה ערעור לביהמ"ש העליון על החלטת אורנשטיין שלא לאשר את ההצעה המשותפת. אלשטיין הדגיש בפני המחזיקים את השותפות עם בן משה ואת רצונם בהנהלה ודירקטוריון בלתי תלויים באי.די.בי.

מנגד טען עו״ד ישראל שמעונוב, המייצג את קבוצת אמבלייז עליה השתלט לאחרונה גרנובסקי, כי במידה והצעת גרנובסקי-דנקנר תבחר, ההנהלה שתקום לחברה ביום שלאחר הסדר החוב תהיה אחרת מזו הקיימת כיום. בפרט ימונה מנכ״ל מקצועי לקונצרן.

בלטו בהיעדרם אלכסנדר גרנובסקי ונוחי דנקנר. מטעם אי.די.בי הגיעו חיים גבריאלי, רועי מלצר ואביטל בר דיין.

מחזיקי האג"ח יצביעו על ההצעות השונות עד יום רביעי הקרוב, כאשר ההצעה הזוכה תהיה זו שתזכה לרוב של 75% מהקולות. לאחר מכן היא תדרש ההצעה הזוכה את אישורו של ביהמ"ש.

אורנשטיין: לא לדחיית האסיפה

היום בשעות הצהריים החליט השופט המחוזי איתן אורנשטיין, המנהל את הליך הסדר החוב בקונצרן, לגדוע את מהלך האיחוד של אלשטיין-בן משה באיבו. כ-3 שעות לפני כינוס אסיפת הנושים הודיע השופט כי אין בכוונתו להעניק דחייה בקיום האסיפה, שתאפשר להעלות לדיון את הצעתם החדשה של השניים, ובכך למעשה פסל הצעה זו.

ההצעה המשותפת שהגישו אתמול אלשטיין ובן-משה נבנתה למעשה על שלד ההצעה המקורית שהגישה קבוצת דולפין של אלשטיין, כשבן-משה נכנס כמשקיע נוסף לקבוצה. היקף הזרמת ההון לקונצרן במועד ההסדר על-פי הצעה זו עומד על 805 מיליון שקל.