קרן של הקזחי רקישב השקיעה 35 מיליון דולר בישראל

בקרן שהחלה לפעול לפני חצי שנה מעורבים גם אהוד אולמרט ומשה חוגג מחברת מובלי ההשקעה הגדולה ביותר: 25 מיליון דולר בחברת החומרה Sirin

קצת יותר מחצי שנה אחרי שיצאה לדרך, קרן ההשקעות Genesis Angels, שפועלת בישראל תחת השם Singular Team, השקיעה 34.5 מיליון דולר בסטארט-אפים ישראלים. מאחורי הקרן עומד איש העסקים הקזחי קינס רקישב, בן ה-34, שעשה את עיקר הונו, עד היום, בתחום התשתיות והתעשייה המסורתית. לצידו שותף בקרן משה חוגג, 32, מנכ"ל ומייסד-שותף של אפליקציית שיתוף התמונות Mobli. השניים הכירו בעקבות השקעה שביצע רקישב במובלי, בספטמבר אשתקד, בהיקף של 20 מיליון דולר.

השניים השיקו את קרן ההשקעות באפריל השנה, כשלצידם ראש ממשלת ישראל לשעבר, אהוד אולמרט, שמשמש כיו"ר הקרן. שם בולט נוסף בקרן הוא יובל רבין, בנו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, שמשמש כמנהל בקרן. רבין משמש גם כיו"ר חברת Beyond Verbal, שפיתחה טכנולוגיה לניתוח רגשות. החברה הייתה ההשקעה הראשונה של הקרן וכך נולד הקשר בין רבין לרקישב וחוגג.

ההשקעה הגדולה ביותר של הקרן בישראל היא בהיקף של 25 מיליון דולר בסבב סיד בחברת Sirin, שפועלת כיום מתחת לרדאר בתחום החומרה למובייל. השקעה נוספת שהספיקה הקרן להוביל עד כה היא בחברת StoreDot, שמפתחת טכנולוגיה שמאפשרת, בין היתר, הטענת אייפון בחצי דקה. החברה השלימה בחודש יוני את סבב הגיוס הראשון שלה בהיקף של 6 מיליון דולר, שבו השתתפו גם סטף ורטהיימר, חברת Nation-E, ספקית פתרונות לאחסון אנרגיה שבראשה עומד דניאל יאמר, לשעבר מבעלי מכבי נתניה, וככל הנראה גם חברת סמסונג הקוריאנית.

השקעות בעולם הפיננסי

שלוש חברות ישראליות נוספות שזכו להשקעה מצד הקרן עדיין אינן נחשפות ועדיין לא השיקו את המוצר שלהן, אך שלושתן פועלות בתחום ה-FinTech, טכנולוגיות בעולם הפיננסי, כשאחת מהן בונה מוצר שפונה למשתמש הסופי.

מלבד זאת, הקרן ביצעה שלוש השקעות נוספות עם הקשרים חצי ישראליים: השקעה בחברת infinity AR, שפועלת בתחום המציאות הרבודה (Augmented Reality) ומייצרת פלטפורמה למחשוב לביש. לחברה יש מרכז פיתוח בישראל והנשיא והמנכ"ל שלה הוא הפרסומאי לשעבר ינון לנדברג. כמו כן, השקיעה הקרן (באמצעות רקישב ועוד לפני הקמתה הרשמית) בחברת שירותי הענן TriPlay, שהמנכ"ל שלה, תמיר קוך, נמנה על אחד ממייסדי דוטומי, שנמכרה בכ-300 מיליון דולר אשתקד. השקעה נוספת נרשמה בחברת meta, שמפתחת משקפיים חכמות ושהמייסד שלה הוא ישראלי לשעבר. בסך הכול השקיעה הקרן עד היום כ-40 מיליון דולר, כשהמטרה היא להמשיך ולמקד את עיקר ההשקעות בישראל.

"מה שחשוב לנו בהשקעות הוא הסינרגיה בין החברות והערך המוסף שאנחנו מביאים לשולחן באמצעות רשת הקשרים העסקית שלנו", מסביר חוגג. "חברה כמו Store Dot, שעוסקת באחסון אנרגיה, היא רלבנטית מאוד לעולם המובייל וחברת פורטפוליו כמו Sirim נעזרת בטכנולוגיה שלה ומחברת אותה לפיתוחי החומרה שלה בעולם הסמאטרפונים". לדבריו, עיקר ההשקעות הן בסבבים מוקדמים. "אנחנו לא משקיעים מעבר לסבב A, שזה מייחד ושונה לעומת קרנות אחרות", מציין חוגג.

שותף שקט

לצד רקישב וחוגג, לאחרונה נוסף שותף שלישי ושקט לקרן - איל הון לא ישראלי שהעדיף להישאר בעילום שם. בנוסף, ישנו שותף קטן בקרן (Limited Partner) בשם סטאן בהרטי, שהוא מייסד הבנק המסחרי Manhattan & Forbes.

השם הרשמי של הקרן - Genesis Angels - הביא אותה עד לכותלי בית המשפט המחוזי בתל אביב, לאחר שקרן ג'נסיס פרטנרס הוותיקה החליטה לתבוע אותה. הקרן של חוגג ורקישב נאלצה לשלם 100 אלף שקל לג'נסיס פרטנרס ונאסר עליה להשתמש בשם בישראל. לפיכך, היא פועלת בארץ תחת השם Singular team.