הדולר התחזק בכ-0.7% לכ-3.57 ש': שיא של יותר מחודשיים

האירו היציג התחזק בכ-0.2% ל-4.8 שקלים ■ FXCM ישראל: עלייה מעל השיא האחרון ב-3.572 שקלים עשויה להקנות מומנטום חזק למהלך נרחב יותר כלפי מעלה

המסחר במט"ח התאפיין היום (ה') בהחלשות השקל מול המטבעות המרכזיים, בעקבות התפתחויות בעולם. הדולר התחזק מול המטבע המקומי בכ-0.7% ושערו היציג נקבע על 3.569 שקלים, בעוד האירו היציג התחזק בכ-0.2% ל-4.806 שקלים, לאחר שמריו דרגי הכחיש כי בכוונת הבנק המרכזי האירופי להנהיג בקרוב ריבית שלילית על פקדונות הבנקים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל המריא מעלה, במקביל לזינוק של הדולר בעולם, וזאת לאחר שהפרוטוקולים של הבנק הפדרלי, אשר פורסמו אמש, חשפו כי הבנק מתכוון להתחיל בצמצום ההרחבה בחודשים הקרובים. בפרוטוקולים צוין כי חברי הבנק מאמינים כי השיפור הכלכלי הנוכחי יאפשר להתחיל בצמצום רכישות האג"ח כבר בחודשים הקרובים, ובעקבות זאת ראינו זינוק חד בתשואות על אגרות חוב של ממשלת ארצות הברית".

אף על פי כן, ב-FXCM מטילים ספק אם הבנק יבצע צמצום כבר בישיבתו הבאה בדצמבר, גם אם נתוני התעסוקה של חודש נובמבר יצביעו על המשך השיפור.

"לאחר תקופה ממושכת של דשדוש, ההתפתחות הדרמטית אתמול בגזרת ה'פד' הזניקה את הדולר-שקל עד מעל ל-3.56 שקלים. עלייה מעל השיא האחרון ב-3.572 שקלים עשויה להקנות מומנטום חזק למהלך נרחב יותר כלפי מעלה, כאשר היעד הראשון יהיה 3.60 שקלים", נכתב.

ב-ATRADE מעריכים כי פריצה מעל 3.57 שקלים תוביל להמשך העליות אל עבר 3.6-3.65 שקלים. "רק שבירת התחתית המשמעותית שנוצרה ב-3.5 שקלים תוביל לצלילות אל עבר 3.45 שקלים", כותבים היום ב-ATRADE.