מהעיתונות ליאהו: ענקית האינטרנט מגייסת עיתונאים בכירים

גייסה את קייטי קוריק מ-ABC ואת כתב הטכנולוגיה דיוויד פוג מ"ניו-יורק טיימס"

חברת יאהו מנסה באחרונה להעניק יותר נופך עיתונאי לאתר שלה עם שורת מינויים של עיתונאים בכירים. האחרון שבהם הוא גיוסה של קייטי קוריק, עיתונאית ב-ABC News ובעלת תוכנית אירוח ברשת האמריקאית. בעבר היא הגישה את מהדורת החדשות המרכזית ב-CBS ואת תוכנית הבוקר Today של NBC.

קוריק עומדת לעזוב את ABC שנתיים וחצי אחרי שעברה לשם מ-CBS תמורת חוזה-עתק של 40 מיליון דולר להגשת שתי עונות של תוכנית אירוח על שמה ו-3 שנים במערכת החדשות של ABC News - כך עולה מדיווח של האתר "Hollywood Reporter".

קוריק כבר שיתפה בעבר פעולה עם יאהו והגישה פינת דעות בשם "Kaite's Take", זאת במסגרת שיתוף-פעולה בין יאהו ל-ABC News, שנחתם ב-2011.

עדיין לא ברור איזה תפקיד תמלא קוריק בחברה שבניהולה של מריסה מאייר, וככל הנראה התשובה תיחשף מחר (ב'). עם זאת, נראה כי מבחינת מאייר מדובר במגמה מתמשכת באחרונה של גיוס אנשי מדיה לטובת יאהו.

רק לפני חודש הצטרף ליאהו דיוויד פוג, מבכירי כתבי הטכנולוגיה בארה"ב, שעזב את "ניו-יורק טיימס" לאחר 13 שנה. פוג הסביר את עזיבתו בחופש היצירתי שניתן לו ביאהו מבחינת תדירות התכנים שהוא אמור לייצר, האורך שלהם, היכולות הדיגיטליות שמציע האינטרנט כמו אודיו, וידיאו ואינטראקציה בזמן אמת עם הקוראים, וכמובן פוטנציאל של 800 מיליון קוראים מדי חודש. על-פי הדיווחים, יאהו מתכננת להשיק אתר צרכנות טכנולוגי בעזרתו האדיבה של פוג.

פוג לא היה היחיד מ"הניו-יורק טיימס" שעזב לשורות יאהו. קדמה לו מגאן ליברמן, עורכת המשנה של העיתון, שמונתה לתפקיד העורכת הראשית של Yahoo News; וכן הכתב הפוליטי הבכיר מאט באי, שישמש כפרשן לענייני פוליטיקה ארצית בחטיבת החדשות של חברת האינטרנט.