המשביר לצרכן תקים קבוצת הסעדה חדשה בחו"ל

רמי שביט, יו"ר ובעלי קבוצת המשביר: "לא רציתי למכור את סיבוס" ■ מסר כי למרות שמותג האופנה ml נמכר לרוכש סיני, הוא מעוניין להכניסו לסניפי המשביר

קבוצת המשביר לצרכן תקים קבוצת הסעדה בדומה לחברת ההסעדה סיבוס של המשביר, שנמכרה לחברה-בת של סדסקו העולמית - כך הודיע היום (ג') יו"ר הקבוצה ומבעליה, רמי שביט, בוועידת הקניונים באילת.

לדברי שביט, "לא רציתי למכור את סיבוס. מכרתי את סיבוס בגלל שוק ההון, בגלל העיתונות, ובגלל ששיגעו אותי. אני מקים רשת בינלאומית כמו סיבוס בעולם. אנחנו ניקח צעד לאחור ונלך יותר לחו"ל, גם כדי לאזן את ההכנסות של הקבוצה. יש לנו ידע מדהים וטכנולוגיה פורצת דרך בעולם. אני אתחרה בסדסקו, והם כבר יודעים. בעולם זה שוק של 120 מיליארד אירו, והכול בוואוצ'רים. אנחנו נמכור לאנשים מה תאכל, איפה ובאיזו שעה. זו סליקה חוץ-בנקאית, והעמלה שלנו היא 5%".

שביט עקץ היום את הממונה על ההגבלים העסקיים וטען כי הממונה "בנה מערכת מסואבת שפוגעת בכולם". לדבריו, המשביר לא ביקשה לרכוש את רשת האופנה ml אלא את המותג ואת מועדון הלקוחות: "לא רצינו לקנות את הרשת ולא להפעיל אותה. הכונס נכנס לפלונטר. הממונה יושב בבית המשפט ואומר שהוא רוצה עשרה ימים כדי לבדוק אם העסקה יכולה לצאת לפועל. אם הממונה היה אומר 'כן', העסקה הייתה אצלנו".

מרשות ההגבלים נמסר בתגובה: "החוק מחייב את רשות ההגבלים לשקול את האינטרס הצרכני ואת השפעת המיזוג על התחרות ועל הציבור כולו. הרשות מחויבת לבדוק מיזוגים בדיקה מהותית ורצינית, והממונה לא ישמש כחותמת גומי".

שביט אמר גם כי הוא תיאם פגישה עם הרוכש הסיני של ml, וכי הוא מעוניין להכניס את המותג לסניפי המשביר.

לגבי רשת השיווק קוסט 365, שנמצאת בבעלותו, אומר שביט: "הסיפור הגדול של קוסט 365 הוא כמה כוח הספקים יתנו לי כדי להתחרות. אם אני קונה מוצר של אסם יותר ביוקר מרמי לוי, ברור שקשה לי להתחרות. מתי זה יקרה? אחרי שאני אעבור את ה-20 סניפים. אני אעמוד על 15% הוצאות תפעול ואנצח את כל המתחרים".

שביט גם העביר ביקורת על חברת החשמל. לדבריו, "העלו לנו את החשמל ב-30% בגלל פיצוץ צינור הגז ממצרים, והנה הגז חזר, ולא הורידו את החשמל. מסחטת הפרי של העסקים בישראל לא נגמרת".