מניית הערב: ישראלית המזנקת ב-40% לקראת פרסום דוחות

אתמול התפרסם מאמר ב"סיקינג אלפא" הנוגע לאלטק - מחבר המאמר "תוהה" כיצד מניית החברה, שדיווחה על גידול ברווחים על בסיס GAAP במשך 10 רבעונים רצופים, נותרה כמעט ללא שינוי בתקופה

מניית אלטק רושמת עלייה חדה במהלך המסחר בוול סטריט ומרכזת מחזור מסחר עצום, לקראת פרסום דוחותיה לרבעון השלישי מחר לפני פתיחת המסחר.

אתמול התפרסם מאמר ב"סיקינג אלפא" הנוגע לאלטק. מחבר המאמר "תוהה" כיצד מניית החברה, שדיווחה על גידול ברווחים על בסיס GAAP במשך 10 רבעונים רצופים, נותרה כמעט ללא שינוי בתקופה זו (כעת היא מזנקת לשיא של 5 שנים).

שווי השוק של אלטק עומד על כ-15 מיליון דולר בלבד, גם לאחר זינוק של יותר מ-100% בשנה האחרונה.

בחודש אוגוסט דיווחה אלטק, הפועלת בתחום ייצור המעגלים המודפסים, על עסקה משולבת להעברת השליטה בחברה, ובמסגרתה יזרים איש העסקים יצחק ניסן 4.2 מיליון דולר לחברה, באמצעות חברת ניסטק שבבעלותו. בנוסף, רכשה ניסטק את מניותיו של בעל השליטה הקודם, יוסי מימן (24.1%), במחיר של 1.45 דולר למניה.

העיסקה נסגרה ב-1 בנובמבר כך שאלטק, שסיימה את הרבעון השני עם רווח של 339 אלף דולר, הייתה זקוקה להזרמת ההון לצורך רכישת ציוד חדש, שכן בקופתה היו בסוף חודש יוני מזומנים בהיקף של 839 אלף דולר בלבד, וחוב פיננסי בהיקף של כ-6.4 מיליון דולר.

גם לאחר השלמת העיסקה לא ניכרה תנועה משמעותית במניה ורק בימים האחרונים היא "התעוררה" וזינקה ממחיר של 1.31 דולר לפני כשבוע וחצי ל-2.36 דולר היום.