הטיפ היומי: מניה סולידית שיכולה לעלות ב-9%

במחלקת המחקר של קרדיט סוויס מתחילים לסקר את אסתי לאודר בהמלצת "תשואת יתר", ובמחיר יעד של 82 דולר - גבוה בכ-9% ממחיר השוק

חברת Estee Lauder מייצרת ומשווקת מוצרי טיפוח לעור, איפור, בשמים ומוצרים לטיפוח השיער. החברה נסחרת בבורסת ניו-יורק ושווי השוק שלה הוא כ-29 מיליארד דולר. החברה נוסדה בשנת 1946, וכיום היא פעילה ברחבי העולם ומוכרת עשרות מותגים, בהם אסתי לאודר, קליניק ו-M.A.C. כ-42% ממכירותיה הם בארה"ב, 37% באירופה, המזרח התיכון ואפריקה, ו-21% באסיה-פסיפיק.

חברת אסתי לאודר נמצאת בשנה החמישית שלה ל-Turnaround מוצלח, שהגדיל את מכירותיה בכ-40%, ויותר מאשר הכפיל את שולי הרווח התפעולי שלה. יחד עם זאת, אנחנו מאמינים שיש עדיין פוטנציאל אפסייד למשקיעים, לאור הצמיחה בשורת ההכנסות ואפשרות להמשך שיפור ברווחיות בשנים הקרובות.

למרות שיש חולשה מסוימת בצמיחת שוקי הקצה, אנחנו חושבים שאסתי לאודר תמשיך לצמוח ב-6% במכירות בשנת 2014, ותגדיל את הרווח למניה בשיעור דו-ספרתי. לדעתנו, אסתי לאודר נמצאת במיצוב טוב להגדיל את נתחי השוק שלה באמצעות חדשנות והרחבת ההפצה, ובכך לפצות במידת מה על הצמיחה האיטית בשווקים המפותחים.

בחינת ערוצי המכירה של אסתי לאודר מעלה, כי ישנו סיכון מוגבל בלבד בנוגע ליעדי הצמיחה של אסתי לאודר, שעומדים על 6%-8%. עם זאת, הרף התחתון של הטווח נראה לנו סביר יותר.

ישנו אפסייד נוסף שקשור לייצור תזרים המזומנים החופשי ולהחזר על ההון המושקע (ROIC). לרוב מסתכלים על הצמיחה האורגנית כעל הפרמטר החשוב ביותר בקביעת מחיר המניה. אולם להערכתנו, התזרים החופשי וה-ROIC שמוערכים בחסר, חשובים לא פחות. אנו צופים צמיחה של כ-20% בתזרים החופשי בשלוש השנים הבאות לצד שיפור ב-ROIC.

כל עוד החברה ממשיכה להציג ביצועים טובים, השווי שלה מוצדק. נזכיר שמניות מוצרי יוקרה וקוסמטיקה נוטות להיסחר במכפילים גבוהים יותר ממניות אחרות בתחום הצרכני. אנחנו מתחילים לסקר את מניית אסתי לאודר בהמלצת "תשואת יתר", ובמחיר יעד של 82 דולר - גבוה בכ-9% ממחיר השוק.

מחלקת המחקר, קרדיט סוויס